W gdyńskiej Stoczni Crist S.A. powstał kolejny zbiornik na projekt „Polimery Police”. To następny etap realizacji jednej z największych inwestycji w historii polskiego przemysłu chemicznego.
Na zlecenie Hyundai Engineering, generalnego wykonawcy inwestycji Polimery Police grupy Azoty Poliolifens, firma ZKS Ferrum S.A. zbudowała pięć wielkich zbiorników w gdyńskiej Stoczni Crist S.A. Każdy z nich ma pojemność 3450 m3 i będzie służyć do magazynowania produktu instalacji odwodornienia propanu – propylenu.
23 lutego kolejny, trzeci już zbiornik, został załadowany na fiński ciężarowiec Aura (długość 102m, szerokość 19m), którym popłynie do Polic. Zbiornik, podobnie jak dwa wcześniejsze, waży około 600 ton i ma wymiary 72,13 x 8,90 x 11,13m.
Zaprojektowane zbiorniki są dostosowane do przepisów właściwych dla rynku europejskiego – Dyrektywy Ciśnieniowej wraz z wymaganiami koreańskiego Klienta – ASME Sec. VIII Div.2. Zakres prac stoczniowych obejmuje m.in. cięcie, zwijanie i spawanie blach płaszcza zbiorników, a także uzbrojenie ich w niezbędne wyposażenie takie jak: włazy, drabinki, rurociągi, uchwyty, czy urządzenia pomiarowe.
Transport zbiornika realizowany jest przez spedytora Deugro z polskim partnerem Best Logistics i odbywa się bezpośrednio z Gdyni do nabrzeża w Porcie Barkowym w Policach. W planach jest jeszcze transport dwóch takich samych zbiorników.
Stocznia Crist S.A., która zajmuje się realizacją tej części projektu to wiodąca firma na rynku europejskim. Specjalizuje się w budownictwie okrętowym i konstrukcjach morskich, a także jest jednym z liderów branży offshore.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii