Brytyjski gigant naftowy BP po raz pierwszy wkracza na rosnący rynek morskiej energetyki wiatrowej, współpracując z norweskim Equinor w celu rozwoju morskich farm wiatrowych w Stanach Zjednoczonych.
Zgodnie z umową BP wyda 1,1 miliarda dolarów na 50-procentowy udział w aktywach Equinor Empire Wind i Beacon Wind zlokalizowanych odpowiednio na wybrzeżu w Massachusetts i Nowym Jorku. Equinor pozostanie operatorem projektów.
Dzisiejsze oświadczenie oznacza pierwsze przedsięwzięcie BP w morskiej energii wiatrowej, odnawialnego źródła energii, które według BloombergNEF ma wzrosnąć sześciokrotnie w skali globalnej w ciągu najbliższych 10 lat.
- To ważny, wczesny krok w realizacji naszej nowej strategii, który pozwoli naprawdę stać się zintegrowaną firmą energetyczną - powiedział Bernard Looney, dyrektor generalny BP. - Morska energetyka wiatrowa rośnie w tempie około 20% rocznie na całym świecie i jest uznawana za kluczowy element światowej potrzeby ograniczenia emisji. Equinor jest uznanym liderem w branży, a to partnerstwo opiera się na długiej historii naszych dwóch firm. Odegra istotną rolę w umożliwieniu nam osiągnięcia naszego celu, jakim jest szybkie zwiększenie naszej zdolności w zakresie energii odnawialnej, a czyniąc to pomoże w dostarczaniu energii, której świat chce i potrzebuje – dodał.
BP twierdzi, że transakcja jest częścią nowej strategii ogłoszonej przez firmę w sierpniu, polegającej na dziesięciokrotnym zwiększeniu rocznych inwestycji niskoemisyjnych do około 5 miliardów dolarów rocznie, a także zwiększeniu rozwiniętych mocy wytwórczych ze źródeł odnawialnych z 2,5 gigawata (GW) w 2019 r, do około 50 GW do 2030 roku.
Empire Wind będzie umieszczone u wybrzeży Nowego Jorku. O łącznej powierzchni 80 000 akrów ma mieć zainstalowaną moc 2 gigawatów (GW). Tymczasem Beacon Wind będzie zlokalizowany na morzu w stanie Massachusetts, na łącznej powierzchni 128 000 akrów i mocy zainstalowanej 2,4 gigawata (GW).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii