Nowy indeks pokazuje, że Singapur utrzymał pozycję najważniejszego węzła żeglugowego w regionie Azji i Pacyfiku, zajmując pierwsze miejsce od siedmiu kolejnych lat.
Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua. Indeks, w siódmej edycji, zapewnia niezależny ranking wyników największych miast na świecie, które oferują usługi portowe i spedycyjne.
Na podstawie obiektywnych czynników, w tym przepustowości portów i infrastruktury; zakresu profesjonalnych usług wsparcia morskiego; a także ogólngo otoczenia biznesowego, najnowszy raport pokazuje, że pięć największych międzynarodowych centrów wysyłkowych pozostaje takich samych jak w 2019 r. Singapur zajął pierwsze miejsce siódmy rok z rzędu, przed Londynem, Szanghajem, Hongkongiem i Dubajem.
Jak wyjaśniono, Singapur ponownie zajął pierwsze miejsce dzięki swojemu położeniu geograficznemu, ekosystemowi przemysłu żeglugowego i dobrej polityce rządu.
Londyn, z wysokiej jakości finansowaniem transportu, ubezpieczeniom i usługom prawnym, wrócił na drugie miejsce po spadku na trzecie miejsce w 2018 i 2019 r. Londyn i Dubaj to jedyne 5 największych międzynarodowych centrów wysyłkowych poza Azją.
Ponadto indeks pokazał stały wzrost liczby lokalizacji na Bliskim Wschodzie i w basenie Morza Śródziemnego na czele z Dubajem, jako najważniejszym węzłem żeglugowym na Bliskim Wschodzie.
Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua.
Jako największy port pod względem przepustowości kontenerów, Szanghaj odnotowuje stałą poprawę infrastruktury portowej i poziomu usług przewozowych. Obiekt po raz pierwszy awansował do pierwszej trójki. Hongkong spadł na czwarte miejsce głównie ze względu na spadek przeładunków i spadek pozycji w porównaniu do innych centrów w takich obszarach, jak pośrednictwo statków, ubezpieczenia i usługi prawne.
Rotterdam i Hamburg również utrzymały swoje pozycje od 2018 roku, zajmując odpowiednio szóste i siódme miejsce. Korzystając z poprawy otoczenia biznesowego, Ateny wzrosły ósmej pozycji.
- Chociaż raport ten odzwierciedla świat sprzed COVID 19, lokalizacje, które nadal wykorzystują swoje mocne strony, są w stanie przekazać jasną wizję przyszłości i zdywersyfikować się poza fizycznym centrum portów, będą tymi, które mogą odnieść sukces w przyszłość - powiedział Mark Jackson, dyrektor naczelny Baltic Exchange.
- Ta dobra wiadomość pojawia się w czasie kyzysu COVID-19. Prawdziwym testem będzie powrót do świata wstrząśniętego tym bezprecedensowym kryzysem - powiedział Quah Ley Hoon, dyrektor naczelny ds. gospodarki morskiej i portów Singapuru.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych