• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie

PMK

14.07.2020 05:00
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie
Azjatyckie miasta wciąż największymi centrami transportu morskiego na świecie - GospodarkaMorska.pl

Nowy indeks pokazuje, że Singapur utrzymał pozycję najważniejszego węzła żeglugowego w regionie Azji i Pacyfiku, zajmując pierwsze miejsce od siedmiu kolejnych lat.

Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua. Indeks, w siódmej edycji, zapewnia niezależny ranking wyników największych miast na świecie, które oferują usługi portowe i spedycyjne.

Na podstawie obiektywnych czynników, w tym przepustowości portów i infrastruktury; zakresu profesjonalnych usług wsparcia morskiego; a także ogólngo otoczenia biznesowego, najnowszy raport pokazuje, że pięć największych międzynarodowych centrów wysyłkowych pozostaje takich samych jak w 2019 r. Singapur zajął pierwsze miejsce siódmy rok z rzędu, przed Londynem, Szanghajem, Hongkongiem i Dubajem.

Jak wyjaśniono, Singapur ponownie zajął pierwsze miejsce dzięki swojemu położeniu geograficznemu, ekosystemowi przemysłu żeglugowego i dobrej polityce rządu.

Londyn, z wysokiej jakości finansowaniem transportu, ubezpieczeniom i usługom prawnym, wrócił na drugie miejsce po spadku na trzecie miejsce w 2018 i 2019 r. Londyn i Dubaj to jedyne 5 największych międzynarodowych centrów wysyłkowych poza Azją.

Ponadto indeks pokazał stały wzrost liczby lokalizacji na Bliskim Wschodzie i w basenie Morza Śródziemnego na czele z Dubajem, jako najważniejszym węzłem żeglugowym na Bliskim Wschodzie.

Indeks Baltic Xinhua-Baltic International Shipping Center Development (ISCD) został opublikowany przez Baltic Exchange we współpracy z chińską państwową agencją informacyjną Xinhua.

Jako największy port pod względem przepustowości kontenerów, Szanghaj odnotowuje stałą poprawę infrastruktury portowej i poziomu usług przewozowych. Obiekt po raz pierwszy awansował do pierwszej trójki. Hongkong spadł na czwarte miejsce głównie ze względu na spadek przeładunków i spadek pozycji w porównaniu do innych centrów w takich obszarach, jak pośrednictwo statków, ubezpieczenia i usługi prawne.

Rotterdam i Hamburg również utrzymały swoje pozycje od 2018 roku, zajmując odpowiednio szóste i siódme miejsce. Korzystając z poprawy otoczenia biznesowego, Ateny wzrosły ​​ósmej pozycji. 

- Chociaż raport ten odzwierciedla świat sprzed COVID 19, lokalizacje, które nadal wykorzystują swoje mocne strony, są w stanie przekazać jasną wizję przyszłości i zdywersyfikować się poza fizycznym centrum portów, będą tymi, które mogą odnieść sukces w przyszłość - powiedział Mark Jackson, dyrektor naczelny Baltic Exchange.

- Ta dobra wiadomość pojawia się w czasie kyzysu COVID-19. Prawdziwym testem będzie powrót do świata wstrząśniętego tym bezprecedensowym kryzysem - powiedział Quah Ley Hoon, dyrektor naczelny ds. gospodarki morskiej i portów Singapuru.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.