Pandemia koronawirusa wciąż mocno doskwiera portom zachodniego wybrzeża USA. Port w Long Beach w piątek poinformował, że w czerwcu przeładowano tam 602 180 TEU, co oznacza spadek o 11,1% w porównaniu do czerwca 2019 r. Import zmniejszył się o 9,3% do 300 714 TEU, eksport o 12,2% do 117 538 TEU, a wysłane puste kontenery do Azji spadły o 13,1% do 183 928 TEU.
Port w Long Beach poinformował, że pandemia COVID-19 w dalszym ciągu zmniejszała popyt na towary w drugim kwartale 2020 roku, prowadząc do wzrostu anulowanych rejsów i spadku liczby kontenerów w czerwcu.
Mimo że wolumeny ładunków wzrosły w maju w porównaniu z ubiegłym rokiem, niepewność ekonomiczna spowodowana zmniejszonymi wydatkami konsumentów i ciągłymi obawami zdrowotnymi w związku z epidemią COVID-19 przyczyniła się do spadku w pierwszej połowie 2020 roku z przeładunkami na poziomie 3 333 035 TEU, o 6,9% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- W drugim kwartale liczba anulowanych rejsów gwałtownie rosła, ponieważ przewoźnicy oceaniczni dostosowali się do spadku popytu na import podczas krajowej epidemii COVID-19 - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Port of Long Beach. - Wyzwania ekonomiczne mogą utrzymywać się przez pewien czas, ale Port Long Beach nadal inwestuje w projekty infrastrukturalne, które zaspokoją potrzeby naszych klientów – dodał.
Pomimo ogólnego spadku przeładunku w czerwcu, Port Long Beach osiągnął „potrójną koronę” w zeszłym miesiącu, kiedy trzy osobne terminale i personel ILWU osiągnęły nowy poziom w przeładunkach.
- Nasza ogólna liczba ładunków może spadać, ale rekordy wciąż są pobijane dzięki ciężkiej pracy i współpracy operatorów terminali i dokerów - powiedziała Bonnie Lowenthal, przewodnicząca komisji Long Beach Harbor. - Ożywienie gospodarcze zajmie trochę czasu, ale jesteśmy optymistami co do przyszłości portu i naszych partnerstw z pracownikami i całym przemysłem transportowym – dodała.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"