Holenderska policja poinformowała o aresztowania osoby podejrzanej o groźby podłożenia bomby na kontenerowcowi MSC Lorena, jeśli ten wpłynie do portu w Antwerpii. Statek otrzymał polecenie zmiany kursu i został zatrzymany na tydzień na kotwicowisku u wybrzeży Holandii na czas trwania śledztwa.
Służby dokonały 10 stycznia zatrzymania 22-letniego mężczyzny pod zarzutem próby dokonania aktu terrorystycznego. Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów na temat tego, gdzie dokonano aresztowania, ani jak udało im się znaleźć tę osobę, a także jej personaliów i pochodzenia. W podanym raporcie policja wskazała, że namierzono podejrzanego, a śledztwo oraz zbieranie dalszych dowodów jest w toku.
Kontenerowiec MSC Lorena o tonażu niemal 60 tys. ton był w drodze do portu w Antwerpii w nocy 22 grudnia, kiedy belgijska policja otrzymała telefoniczną groźbę skierowaną przeciwko statkowi. Rozmówca powiedział policji, że statek eksploduje wkrótce po zadokowaniu w porcie. Jednostka o długości 205 metrów i pojemności 4 870 kontenerów otrzymała groźbę, gdy znajdowała się w pobliżu miasta Rilland, znajdując się w punkcie na zachód od Antwerpii. W związku z zagrożeniem policja nakazała statkowi zmienić kurs i udać się do kotwicowiska Vlissingen.
Służby mundurowe przetrzymała statek przez okres świąt, aż do 29 grudnia. Załoga cały ten czas pozostawała na pokładzie. Ostatecznie policja stwierdziła, że groźba była fałszywa i zwolniła statek, który następnie wrócił na kurs do Antwerpii, w której przebywał do 4 stycznia, kierując się następnie do portu Lomo w Afryce, gdzie ma dotrzeć 14 stycznia.
Policja przekazała do wiadomości publicznej, że nie wyklucza dodatkowych aresztowań w tej sprawie. Obecnie trwa śledztwo w tej sprawie.
Maersk otworzył trasę kontenerową na Ukrainę przez rumuńskie porty
Piłeś – nie płyń. Kontenerowiec uderza w nabrzeże, pilot pod wpływem
Kanał przez Mierzeję Wiślaną rozwija się. Będzie pełnił funkcję przejścia granicznego
Kolejna dostawa czołgów i armatohaubic dotarła do Portu Gdynia
Rynek transportu morskiego rudy żelaza i stali może być istotny dla Polski
Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka