Deltamarin podpisał 27 maja kontrakt ze stocznią China Merchants Weihai Shipyard na zaprojektowanie nowych promów RoPax serii Hansa Superstar dla Finnlines. Umowa obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy trzech statków przeznaczonych do eksploatacji na Morzu Bałtyckim.
W ramach programu rozbudowy i odnowy floty Grimaldi Group zleciła budowę dziewięciu statków typu ro-pax stoczni China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), należącej do China Merchants Group. Umowa na budowę tych najnowocześniejszych jednostek o łącznej wartości 1,5 miliarda dolarów została podpisana dziś rano w Hongkongu.
Grupa Grimaldi, której częścią jest Finnlines, podpisała zamówienie na dziewięć promów typu ro-pax, z czego sześć będzie rozmieszczonych na Morzu Śródziemnym pod markami Grimaldi Lines i Minoan Lines, a pozostałe trzy będą obsługiwane przez Finnlines na Morzu Bałtyckim. Zamówienie jest związane z programem odnowy i rozbudowy floty przewoźnika, także z myślą o niskoemisyjnej żegludze.
Rynek przewozów pasażerskich, ro-ro i samochodowych okazał się bardziej odporny na koniunkturę niż morski transport kontenerów. To sprawiło, że Grupa Grimaldi może osiągnąć najlepsze w historii wyniki finansowe w tym roku – zapowiedział dyrektor zarządzający Emmanuel Grimaldi.
Finnsirius, pierwszy z dwóch nowych ro-paxów klasy Superstar linii Finnlines wejdzie jesienią na swoją regularną trasę.
Fińska firma żeglugowa Finnlines i zajmująca się oprogramowaniem morskim NAPA podpisały umowę na instalację elektronicznych rozwiązań do raportowania, monitorowania floty i zarządzania stabilnością na dwóch nowo zbudowanych statkach RoPax klasy Superstar.
Dobrze znany w Polsce Finnlines w okresie styczeń – wrzesień 2022 osiągnął wzrost sprzedaży o 31%. Przychody wyniosły 558,4 mln euro. W tym czasie statki armatora przewiozły 572 tys. jednostek ładunkowych, 99 tys. samochodów ciężarowych oraz 514 tys. pasażerów. Swój udział w dobrych wynikach operatora ma również połączenie Polska-Finlandia z serwisem ro-ro sześć razy w tygodniu między Gdynią a Hanko.
Po dwóch pandemicznych latach, w 2022 roku liczba pasażerów indywidualnych na statkach Finnlines wzrosła – podały linie.
W Chinach powstają dwa nowe promy towarowo-pasażerskie dla Finnlines. Pierwszy z nich został właśnie zwodowany, zaś na budowie drugiego położono stępkę.
Finneco II, drugi z trzech promów ro-ro klasy Eco, został dostarczony liniom Finnlines.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji