Finnsirius, pierwszy z dwóch nowych ro-paxów klasy Superstar linii Finnlines wejdzie jesienią na swoją regularną trasę.
Finnsirius wyruszy w dziewiczy rejs z Naantali przez Långnäs na Wyspach Alandzkich do Szwedzkiego Kapellskär w piątek 15 września. Linie Finnlines zapowiedziały, że pierwszy rejs statku odbędzie się według specjalnego programu.
– Finnsirius to bez wątpienia najciekawszy nowy statek pasażerski na trasie między Finlandią a Szwecją jesienią. Podróżując liniami Finnlines, można poczuć atmosferę morza i archipelagu, ponieważ Finnsirius ma wszędzie panoramiczne okna — mówi Marco Palmu, szef obsługi pasażerów w Finnlines.
Na pasażerów czeka nie tylko przeszklony taras, ale także luksusowe spa z odkrytym jacuzzi. Na pokładzie znalazły się także studio jogi i siłownia. Nie zabrakło zarówno pomieszczeń biznesowych, jak i wypoczynkowych oraz, rzecz jasna, dużego sklepu wolnocłowego.
Na Finnsirius do dyspozycji podróżnych jest aż siedem barów i restauracji. Finnlines chwali się, że zaangażowany w komponowanie menu był ceniony szef kuchni Henri Alén, zaś kartę drinków opracowała wielokrotnie nagradzana barmanka Josephine Sondlo.
Na promie dobrze będą czuć się rodziny z dziećmi. Finnsirius oferuje bowiem także atrakcje dla najmłodszych – tematyczną strefę poświęconą przygodom w kosmosie, a także m.in. ściankę wspinaczkową.
Do wyboru pasażerów jest kilka kategorii kabin, od podstawowych kabin kompaktowych, przez kabiny, które mogą pomieścić do sześciu osób, aż po luksusowe apartamenty. Nie zabrakło kabin dla podróżujących ze zwierzętami. W ich pobliżu zlokalizowano także strefę do wyprowadzania psów. Czworonogi mogą także skorzystać z ogrodzonej strefy zabaw na pokładzie 12. Zwierzęta są również mile widziane w wydzielonej strefie bistro.
Linie zachwalają także Finnsirius jako odpowiednie miejsce do organizacji spotkań biznesowych i konferencji. W salach konferencyjnych może pomieścić się do 72 osób.
Finnsirius i siostrzana jednostka Finncanopus mierzą po 235 m długości i korzystają z najnowocześniejszych technologii. To statki hybrydowe, łączące funkcję pasażerską i cargo. Pomieszczą 300 ciężarówek, 200 samochodów i 1100 pasażerów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów