Koncern paliwowy nie jest związany prawem zamówień publicznych, mimo to zamierza wdrażać unijną ideę tzw. local contentu; planuje m.in. wykluczać z przetargów firmy spoza UE; postara się też na różne sposoby zapewnić udział rodzimego biznesu w dostawach i inwestycjach - czytamy w „Pulsie Biznesu”.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Branża stoczniowa i offshore w Polsce od Bałtyku po Szczecin stoi przed unikalnymi wyzwaniami. Konstrukcje morskie pracują w warunkach wysokiej wilgotności, są stale narażone na słoną wodę i mgłę solną, a elementy wyposażenia jachtów czy platform wiatrowych muszą wytrzymać intensywne promieniowanie UV, wahania temperatury i obciążenia mechaniczne. Korozja stali jest w takich warunkach dobrze znana - cienkie powłoki cynkowe mogą dawać ochronę tylko przez pięć do dwudziestu pięciu lat zależnie od grubości i środowiska.
Stena Line ogłosiła, że Stena Futura, pierwszy z jej nowych promów hybrydowych przeznaczonych na Morze Irlandzkie, pomyślnie ukończyła próby morskie.
Porty morskie to akweny i grunty oraz związaną z nimi infrastruktura. Budowa i modernizacja portów wiąże się z wieloma specyficznymi wymaganiami prawnymi oraz technicznymi. W praktyce zawarcie wszystkich wymagań i regulacji w jednym dokumencie nie jest możliwe, a wraz ze wzrostem liczby załączników do umowy rośnie również ryzyko niespójności i sporów.
W miejscowości Bath w amerykańskim stanie Maine odbyła się ceremonia położenia stępki pod niszczyciel typu Arleigh Burke, przyszły USS Quentin Walsh (DDG 132). W przyszłości wejdzie on w skład US Navy, jako 81 okręt tej powstającej od kilku dekad, bardzo zapracowanej serii okrętów rakietowych.
Jeszcze przed końcem 2024 roku polskie siły morskie wzbogaciły się o podwodny pojazd bezzałogowy, służący do ćwiczenia scenariuszy zwalczania okrętów podwodnych. Ma to pozwolić bardziej doskonalić zdolności marynarzy i lotników.
Adm. Nicolas Vaujour, szef sztabu Marynarki Wojennej, ogłosił dopuszczenie do czynnej służby balistycznego okrętu podwodnego z napędem atomowym (sous-marin nucléaire d’attaque, SNA) Duguay-Trouin (S636). Jest to druga z serii sześciu jednostek typu Suffren, które do 2030 roku zastąpią starsze typu Rubis. Mają zapewnić Francji skuteczne odstraszanie nuklearne.
Drugi dzień konferencji Baltic Nuclear Energy Forum rozpoczął się debatą dotyczącą finansowania sektora energetyki jądrowej. Jej tytuł to równocześnie śmiało brzmiąca teza „Energetyka jądrowa może produkować tanią energię elektryczną pod warunkiem jej odpowiedniego finansowania”.
Biuro Seatech Engineering ogłosiło zamknięcie wstępnego etapu projektowania pierwszej polskiej jednostki CTV do obsługi elektrowni wiatrowych na Bałtyku.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”