Stena Line ogłosiła, że Stena Futura, pierwszy z jej nowych promów hybrydowych przeznaczonych na Morze Irlandzkie, pomyślnie ukończyła próby morskie.
Ukończenie prób morskich jest znaczącym kamieniem milowym w budowie Stena Futura, a statek ma wejść na trasę Belfast-Heysham pod koniec lata.
Celem prób morskich jest przetestowanie statku na morzu, aby potwierdzić prawidłowe działanie jednostki i upewnić się, że wszystkie systemy są w pełni sprawne i zgodne z uzgodnionymi specyfikacjami. Zakres testów obejmuje takie obszary, jak wydajność i wytrzymałość silnika, zużycie paliwa, sprzęt nawigacyjny i radiowy, systemy awaryjne, testy prędkości, manewrowość, testy silnika i sterów strumieniowych, a także testy bezpieczeństwa.
Po wejściu do eksploatacji, Stena Futura i siostrzany statek Stena Connecta zwiększą przepustowość frachtową o 40% na trasie Belfast-Heysham w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania klientów na przewozy między Irlandią Północną a Wielką Brytanią.
Dwa statki hybrydowe odegrają kluczową rolę w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Stena Line. Zostaną one wzbogacone o wbudowane technologie, które będą w stanie wykorzystać zarówno napęd akumulatorowy, jak i zasilanie z lądu, gdy będzie ono dostępne.
Niclas Martensson, CEO Stena Line, powiedział:
"Z wielką radością ogłaszamy, że Stena Futura pomyślnie zakończyła próby morskie. Region Morza Irlandzkiego nadal jest dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla Stena Line, a znaczący wzrost zdolności przewozowych, dzięki wprowadzeniu tych statków, na popularnej trasie Belfast - Hesham zostanie z zadowoleniem przyjęty przez rynek.
Statki te stanowią kluczowy krok w naszej szerszej podróży w kierunku zrównoważonego rozwoju. Integrując napęd akumulatorowy i możliwości zasilania z lądu, robimy znaczące postępy w kierunku naszego celu, jakim jest zmniejszenie emisji CO2 o 30% do 2030 r., wzmacniając pozycję Stena Line jako lidera w dziedzinie zrównoważonej żeglugi".
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów