System common law, zbudowany na wielowiekowej tradycji orzeczeń sądowych – precedensów, jako wiążącego źródła prawa, absorbował do siebie niezwykle ciekawe instytucje, właściwe w zasadzie tylko dla tego systemu i trudne do właściwego zrozumienia dla osób nie osadzonych w tym systemie prawa.
W Chinach zbudowano pierwszy na świecie tankowiec Aframax z napędem wspomaganym wiatrem. Brands Hatch ma być innowacyjnym statkiem, posiadającym najnowsze rozwiązania technologiczne z myślą o oszczędności energii i paliwa. W zamierzeniu będzie wykorzystywany do krótko- i średniodystansowego transportu ropy naftowej.
Załadowany rosyjskim LNG gazowiec East Energy czekał pięć miesięcy na chętnych na ładunek, ale się nie doczekał i popłynął się rozładować na Kamczatce. Z koeli wypełniony rosyjską ropą tankowiec Cordelia Moon biernie stoi u wybrzeży Indii i nie wiadomo, czy będzie mógł wpłynąć do portu. W obu sytuacjach najpewniej zadziałały sankcje.
Drewry spodziewa się, że transport LNG będzie się dalej normalizował w 2025 r., ponieważ przyrost floty zbiornikowców będzie przewyższał podaż instalacji skraplających gaz. Według danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w latach 2025-2027 na oceany wypłynie z doków ponad 250 nowych statków. Jednak popyt na przewozy 124 mln ton rocznie dodatkowych zdolności skraplania gazu w tym samym okresie może wymagać tylko 171 dodatkowych zbiornikowców, przewiduje Argus.
Tankowiec z objętym sankcjami rosyjskim LNG przez cztery miesiące krążył po świecie, ale kupiec na ładunek się nie znalazł.
Władze Wielkiej Brytanii nałożyły w czwartek sankcje na pięć statków i dwa powiązane z nimi przedsiębiorstwa zaangażowane w transport rosyjskiego LNG, w tym z flagowego rosyjskiego projektu Arctic LNG 2.
15 lat obecności na trudnym, zmiennym rynku, wymagającym niezwykłej elastyczności, nieustannego doskonalenia i aktualizacji wiedzy, to wyczyn. Tym bardziej, jeśli czas ten upływa nie na biernym trwaniu, a na rzeczywistym rozwoju. Takie właśnie półtorej dekady istnienia zanotowało szczecińskie biuro projektowe Westcon Design Poland. Jubileusz przypada na wrzesień.
Allseas otrzymał kontrakt na transport i instalację dwóch głównych podstacji dla morskiej farmy wiatrowej Gennaker, leżącej na niemieckiej części Morza Bałtyckiego, opracowanej przez operatora przesyłowego 50Hertz.
Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
Firma Fortescue, we współpracy z Urzędem Morskim i Portowym Singapuru (MPA), agencjami rządowymi, instytutami badawczymi oraz partnerami branżowymi, przeprowadziła pierwsze na świecie bunkrowanie amoniakiem w połączeniu z olejem napędowym w procesie spalania jako paliwa żeglugowego na pokładzie statku Fortescue Green Pioneer pod banderą Singapuru.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem