CEVA Logistics podpisuje 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG firmy Eastern Pacific Shipping. Posiadanie floty tych jednostek umożliwi CEVA przetransportowanie około 140 000 pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.
Francuski start-up Neoline Armateur donosi, że zakończył pierwszy krok ku budowie rorowca napędzanego wiatrem, który firma planuje wprowadzić na rejsy transatlantyckie. Do inwestorów dołączyła firma przewozowa Corsica Ferries, przejmując część udziałów w rozwijającej się firmie.
Co jakiś czas armatorzy, inwestorzy lub fani ekologii informują, że na statkach zamontują żagle albo wprowadzą do regularnej żeglugi statki handlowe napędzane wiatrem.
Producent opon Michelin zgodził się na wysyłkę części swojego asortymentu przy użyciu dwóch statków towarowych z napędem żaglowym, zaprojektowanych przez francuskiego armatora Neoline.
Francuski Renault ujawnił swój ambitny plan budowy dwóch statków ro-ro napędzanych siłą wiatru. Jednostki miałaby powstać już w 2020 roku.
Francuski Renault ujawnił swój ambitny plan budowy dwóch statków ro-ro napędzanych siłą wiatru. Jednostki miałaby powstać już w 2020 roku.
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
Ponownie odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż, może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic