PMK
Francuski Renault ujawnił swój ambitny plan budowy dwóch statków ro-ro napędzanych siłą wiatru. Jednostki miałaby powstać już w 2020 roku.
W ramach projektu Renault nawiązało współpracę z francuskim start-upem Neoline, założonym w 2015 roku, aby stać się pierwszym na świecie armatorem specjalizującym się w żeglujących statkach towarowych.
Według informacji prasowej, Renault i Neoline opracują najpierw 136-metrowy statek. Ostatecznym celem jest jednak zbudowanie dwóch żaglowców do 2020-2021, aby obsłużyć pilotażową trasę łączącą Saint-Nazaire, wschodnie wybrzeże USA i Saint-Pierre & Miquelon u wybrzeży Nowej Fundlandii.
Renault twierdzi, że projekt jest częścią strategii środowiskowej mającej na celu zmniejszenie swojego śladu węglowego o 25% w latach 2010-2022.
- Celem Groupe Renault jest zmniejszenie wpływu każdego pojazdu na środowisko w całym cyklu jego życia, od transportu części po dostawę i zakończenie eksploatacji - skomentował Jean-Philippe Hermine, wiceprezes ds. strategicznego planowania ochrony środowiska w Grupie Renault.
- Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że Groupe Renault jest naszym pierwszym partnerem. Biorąc pod uwagę fakt, że tradycyjne morskie przewozy stanowią prawie 3% emisji CO2 w Europie, mamy na celu zbudowanie innowacyjnego rozwiązania, które sprostałoby globalnemu wyzwaniu środowiskowemu – powiedział Jean Zanuttini, prezes Neoline.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej