Około 2 500 statków szarej floty przewozi ropę naftową z krajów objętych sankcjami, do krajów które te sankcje nałożyły lub udają, że nałożyły. Do nich dołączyły zbiornikowce-zombie. - Objęte sankcjami zbiornikowce systematycznie przejmują „martwe” identyfikacyjne numery statków IMO [głównie statków złomowanych – MG] i numery istniejących statków, ukrywają się za fałszywymi banderami, aby kontynuować handel pod nazwami innych zbiornikowców – alarmuje Lloyd’s List w najnowszej analizie wykonanej we współpracy z SynMax Intelligence
Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego (SCCT) w Egipcie zainaugurował swoją znaczącą rozbudowę, zwiększając przepustowość i liczbę miejsc pracy we Wschodnim Port Saidzie. Uroczystość, w której uczestniczył Jego Ekscelencja Prezydent Abd el-Fattah es-Sisi, była oficjalnym otwarciem wartej 500 milionów dolarów modernizacji terminala.
W Gdynia Container Terminal w zeszłym tygodniu miał miejsce wyjątkowy moment – terminal świętował przekroczenie granicy 6 milionów TEU przeładowanych od początku istnienia GCT.
Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Niemiecka firma żeglugowa Hapag-Lloyd podsumowała wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, wskazując na wzrost aktywności operacyjnej przy jednoczesnym spadku rentowności.
Wietnam ma trzy porty kontenrowe na liście 30 według najnowszej listy One Hundred Container Ports 2025 Lloyd’s List. Wysoką pozycję uzyskały Ho Chi Minch City (22. miejsce), port Hajfong (29. miejsce) i port Cai Mep (30. miejsce). Roczny przyrost przeładunków w tych portach wyniósł tyle, co przeładowują polskie terminale kontenerowe łącznie.
Grupa CMA CGM ogłosiła podpisanie umowy nabycia 20% udziałów w Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). To strategiczna decyzja jednego z największych armatorów na świecie, która wzmacnia jego obecność w jednym z kluczowych portów Europy Północnej.
System common law, zbudowany na wielowiekowej tradycji orzeczeń sądowych – precedensów, jako wiążącego źródła prawa, absorbował do siebie niezwykle ciekawe instytucje, właściwe w zasadzie tylko dla tego systemu i trudne do właściwego zrozumienia dla osób nie osadzonych w tym systemie prawa.
W ramach działań na rzecz wzmocnienia pozycji Zjednoczonych Emiratów Arabskich jako światowego centrum energetycznego, AD Ports Group - wiodący podmiot wspierający globalny handel, logistykę i przemysł oraz Nimex Terminals podpisały dwie długoterminowe umowy, które uczynią Khalifa Port kluczowym ośrodkiem handlu niskoemisyjną energią i logistyką petrochemiczną.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”