Tajemnicze ślady łap na pokładzie żaglowca, zabytkowe samochody, sekrety szkutniczego rzemiosła i noc w dawnym helskim kościele – oddziały Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku, Gdyni, Tczewie i Helu szykują wyjątkową Noc Muzeów! Wieczorem 18 maja będzie można zwiedzić statek-muzeum „Dar Pomorza”, Centrum Konserwacji Wraków Statków, Muzeum Wisły oraz Muzeum Rybołówstwa.
U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
W I kwartale 2024 r. liczba zawinięć do polskich portów zmniejszyła się o 10,3 proc. r/r - poinformował w czwartek Polski Instytut Ekonomiczny (PIE). Ten spadek wynika przede wszystkim ze spowolnienia gospodarczego, szczególnie widocznego w imporcie pod koniec 2023 r. - wyjaśniono.
HSM Offshore Energy finalizuje prace nad platformą N05-A dla ONE-Dyas w swojej stoczni w Schiedam w Holandii. Konstrukcja ma stanowić istotny wkład w rozwój nie tylko w zakresie wydobycia gazu, ale też wykorzystania lokalnych zasobów morskiej energii wiatrowej.
Od 30 lat Holandia i USA wspólnie prowadzą działania wymierzone w przemytników działających na Morzu Karaibskim. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat służby zarekwirowały 50 000 kilogramów nielegalnych substancji i środków. Rocznica działań była okazją dla obu państw do podsumowań i omówienia dalszej, długoterminowej współpracy w zakresie operacji walki z przemytem narkotyków.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Firma Equinor przyznała 4 kwietnia dostawcy usług oceanicznych DeepOcean umowę ramową na usługi morskie obejmujące interwencje podmorskie i awaryjne naprawy podmorskich rurociągów, konstrukcji i kabli wysokiego napięcia, zarówno dla morskich źródeł odnawialnych, jak i złóż ropy i gazu.
Zgodnie z orzeczeniem „Hulthen v Stewart” [1903] A.C. 389 – ustalony „zamkniętą formułą czasową” laytime musi być określony w sposób jasny i jednoznaczny (zob. „Van Liewen v Hollis” [1920] A.C. 239). Czy przyjęta formuła ujęta jest określoną liczbą dni, czy godzin, czy też precyzyjnie ustaloną, na przykład, dobową czy godzinową ratą załadunkową („Alexander v Aktieselskabet Hansa” [1920]; „Van Nievelt v Forslind” [1925] 30 Com. Cas. 263) nie ma to różnicy prawnej. W obu przypadkach mówimy o „zamkniętej” formule ustalenia lay-time.
Szwedzki i holenderski koncern zawarły umowę o współpracy w zakresie eksportu planowanych, zaawansowanych okrętów podwodnych, określanych jako C-718. To efekt współpracy w ramach powstającej oferty dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) w zakresie modernizacji jej sił podwodnych. Umowa ma podwoić perspektywy zatrudnienia i dochody dla branży okrętowej i zbrojeniowej w ramach łańcucha dostaw.
Ukraińskie morskie drony z nowym wyposażeniem
Rosyjskie władze postulują zmianę przebiegu granicy z Finlandią i Litwą na Morzu Bałtyckim
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
Codzienny półmaraton do stoczni Crist dla rekordu i pomocy
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore