W celu uzupełnienia strat, które siły okupacyjne ponoszą w walkach na Ukrainie, i obsadzenia nowych jednostek Kreml wysyła na wojnę personel rosyjskiej Floty Pacyfiku - poinformował w piątek ukraiński wywiad wojskowy (HUR).
Przez morskie terminale paliwowe przepompowano w 2023 około 2,16 mld t ropy naftowej, z czego morskie terminale Unii Europejskiej przeładowały ponad 470 mln t. Ten wynik przebiła gospodarka ChRl, która sprowadziła drogami morskimi 512 mln ton w okresie styczeń-grudzień ubr. – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. Port Gdańsk znalazł się w czołówce portów UE przeładowujących ropę naftową.
Jestem absolutnie spokojny o to, że spór między Westinghouse, a KHNP o technologię budowy elektrowni jądrowych zostanie rozwiązany i taka inwestycja w Polsce będzie mogła być realizowana - stwierdził w poniedziałek były minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
Morska energetyka wiatrowa znalazła się na głębokiej wodzie i boryka się z niespotykanymi dotąd trudnościami w obliczu rosnących kosztów. Wiodący operatorzy na tym zmonopolizowanym rynku ogłaszają po trzech kwartałach niespotykane dziury w budżetach. Już pojawiły się głosy o konieczności ratowania firm przez rządy i naciski na drenowanie kieszeni konsumentów przemysłowych i detalicznych.
Pojawiły się zdjęcia prezentujące aktualny stan kadłuba okrętu podwodnego proj. 636.3 (kod NATO: Kilo) B-237 Rostów nad Donem, który w trakcie pobytu w suchym doku na terenie stoczni w Sewastopolu na okupowanym przez Rosję Krymie został zaatakowany przez ukraińskie pociski manewrujące. Obok niego został uszkodzony okręt desantowy „Mińsk”. To pierwszy, potencjalnie zniszczony przez atak okręt podwodny w XXI wojny.
W sieci ukazało się wideo pokazujące uszkodzenia jakich doznał rosyjski tankowiec SIG w wyniku ataku ukraińskiego drona pływającego.
Rosyjski desantowiec Oleniegorskij Gorniak, który został trafiony na początku sierpnia przez ukraiński dron nawodny, z dziurą w kadłubie znalazł się w suchym doku. Nie wiadomo, czy jego naprawa będzie możliwa.
Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
W drugim kwartale 2023 r. na całym świecie miało miejsce ponad 1200 incydentów manipulowania lokalizacją (GNSS) przez operatorów statków. 63% wszystkich statków omijających sankcje zostało zidentyfikowanych jako powiązane z Rosją. To dwa z wielu godnych uwagi spostrzeżeń z raportu ryzyka firmy Windward, która śledzi ruch statków, wykorzystując sztuczną inteligencję Maritime AI™.
Czy przydomowy magazyn energii z Chojnic zrewolucjonizuje nasze myślenie o samowystarczalności energetycznej?
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Marynarze oddali hołd weteranom oraz uczestnikom misji poza granicami kraju