• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Babcock nie próżnuje i doposaża kolejną fregatę typu 31, przyszły HMS Active

Zespół w szkockiej stoczni w Rosyth zakończył niedawno szereg kluczowych prac na drugiej fregacie typu 31, przyszłym HMS Active. To drugi okręt z najnowszej serii fregat dla Royal Navy. Obok trwają intensywne prace poprzedzające wodowanie pierwszej jednostki tego typu, HMS Venturer.

10.05.2024, 13:31
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Seaspan i Hapag-Lloyd modernizują statki do metanolu

Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.

17.04.2024, 12:16
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Jak prezentuje się bliźniak "Miecznika", HMS Venturer? Okręt odwiedziła matka chrzestna, księżniczka Anna

Z wizytą do stoczni Babcock w Rosyth przybyła księżniczka królewska Anna, siostra króla Wielkiej Brytanii Karola III. Zapoznała się z stanem budowy pierwszej fregaty typu 31 (określanej też jako typ Inspiration), która podobnie jak okręty programu "Miecznik" opiera się na platformie Arrowhead 140. Spotkała się także z budującymi jednostkę stoczniowcami oraz przyszłą załogą HMS Venturer.

11.04.2024, 13:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.

04.04.2024, 13:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.

01.04.2024, 06:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Jak zapewnić bezpieczeństwa statkom napędzanym metanolem? Badanie wykazuje potrzebę wprowadzenia odpowiednich przepisów

Nowe badanie bezpieczeństwa pożarowego przeprowadzone przez globalnego dostawcę rozwiązań w zakresie technologii bezpieczeństwa, firmę Survitec, ujawniło, że istniejące metody gaszenia pożarów stosowane do gaszenia pożarów przestrzeni maszynowych i zbiorników wodnych na statkach zasilanych konwencjonalnym paliwem są nieodpowiednie w przypadku pożarów spowodowanych metanolem.

21.03.2024, 16:11
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Szkocki prom wybudowany z 6-letnim opóźnieniem, w tle skandal przetargowy i poszkodowana Remontowa Shipbuilding

W Szkocji po raz pierwszy wypłynął ro-pax Glen Sannox. Oddanie jednostki do eksploatacji było opóźnione o prawie 6 lat, a historia budowy statku jest naznaczona oskarżeniami o ustawiony przetarg, w którym stroną poszkodowaną miała być gdańska stocznia Remontowa Shipbuilding S.A.

14.02.2024, 12:17
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.

13.02.2024, 10:25
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

LDA i Norsepower łączą siły w transporcie dużych komponentów samolotów Airbus

Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.

11.02.2024, 13:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Brytyjski bliźniak "Miecznika" zostanie niedługo zwodowany? Trwają kluczowe prace przy kadłubie

W należącej do Babcock stoczni w Rosyth ma miejsce budowa przyszłego HMS Venturer, pierwszej fregaty typu 31 (określanych także jako typ Inspiration). Podobnie jak wielozadaniowe fregaty programu "Miecznik" opiera się on na platformie Arrowhead 140. Dzięki temu można sobie wyobrazić, jak będą wyglądać prace nad polskimi okrętami w niedalekiej przyszłości.

09.02.2024, 15:11
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.