• <

Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie

21.05.2024 09:15 Źródło: Maersk, Port Rotterdam
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie

Partnerzy portalu

Fot. Maersk

Firma A.P. Moller - Maersk zainaugurowała 14 maja działalność specjalistycznego magazynu typu cross-dock w Porcie Rotterdam w Holandii, na obszarze terminalu Maasvlakte II. W zamierzeniu ma to znacznie przyspieszyć przepływ ładunków od przybycia na statek do punktu sprzedaży, zwłaszcza w krajach Beneluksu, Niemczech i Francji.

Dok przeładunkowy znajduje się na należącym do Maersk terminalu Maasvlakte II, w samym sercu największego portu morskiego nad Morzem Północnym. Terminal i magazyn cross-dock mają bezpośrednie wewnętrzne połączenie drogowe. Po rozładowaniu kontenerów z przybywającego statku, produkty mogą zostać rozpakowane i przeładowane na konwencjonalne ciężarówki, a następnie wysłane do miejsca docelowego w ciągu kilku godzin. Magazyn cross-dock oferuje także w pełni kontrolowane środowisko celne oraz dedykowane usługi o wartości dodanej. Celem inwestycji jest zapewnienie wydajnego rozładowywania kontenerów ze statków przybywających do portu, a następnie sprawna dystrybucja towarów z użyciem transportu lądowego do dostawców w Holandii oraz innych państwach.

W informacji prasowej Maersk podkreślił, że pierwszym klientem, który skorzystał z nowej oferty magazynowania ładunków, jest Starbucks.

Powierzchnia nowo otwartego obiektu to 23 000 m2. W wyposażeniu znajduje się 120 ramp załadunkowych oraz powierzchnia magazynowa do tymczasowego przechowywania ładunków. Przy pełnej wydajności w magazynie powstanie ponadto 200 nowych miejsc pracy. W planach, z myślą o klientach posiadających ładunki wrażliwe na temperaturę, takimi jak świeże produkty spożywcze i mrożone, farmaceutyki i inne, w tej samej lokalizacji przy Maasvlakte II jest budowany duży magazyn chłodniczy. Będzie on miał 40 000 m2 powierzchni i ma rozpocząć działalność pod koniec 2024 roku.

Fot. Port Rotterdam


- Uruchomienie tego specjalistycznego magazynu cross-dockowego tuż obok miejsca, w którym kontenery są rozładowywane z naszych statków, pokazuje zdolność Maersk do kontrolowania i zarządzania łańcuchami dostaw naszych klientów na każdym etapie, od fabryki do konsumenta. Zwiększa to odporność, elastyczność i widoczność łańcuchów dostaw w czasach zwiększonych zakłóceń i zagrożenia geopolitycznego. Dzięki naszej ofercie Priority Flow dostarczenie ładunku ze statku do miejsca docelowego będzie kwestią godzin. Tymczasowa przestrzeń magazynowa zwiększy elastyczność łańcuchów dostaw dla klientów, choćby w przypadku szczytów, gdy ich magazyny są w pełni wykorzystane. Tworzymy połączony ekosystem na Maasvlakte z doskonałym połączeniem drogowym, kolejowym i barkowym. Tutaj wszystkie poszczególne elementy i usługi o wartości dodanej w zakresie łańcuchów dostaw doskonale do siebie pasują, tworząc kompleksową ofertę, która upraszcza logistykę dla naszych klientów. Jest to doskonały przykład tego, jak strategia integracyjna firmy Maersk jest realizowana - powiedział Ole Trumpfheller, dyrektor zarządzający Maersk North Europe Continent Area, obejmującej kraje Beneluksu, Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Polskę.

Maersk wyznaczył sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji logistyki na lądzie, oceanie i w powietrzu, z celem zerowej emisji netto w 2040 roku. Dlatego wszystkie nowe aktywa, od statków po magazyny, są tworzone z myślą o bardzo niskiej emisji gazów cieplarnianych, w tym CO2. Nowy dok przeładunkowy został zbudowany zgodnie ze standardami zrównoważonego rozwoju BREEAM Excellent. Co więcej, będzie on korzystał z sąsiadującego z nim magazynu chłodniczego, wykorzystując wytworzoną przez niego energię cieplną z procesu chłodzenia. Dzięki temu Maersk ma zaoszczędzić rocznie ponad 200 000 kilowatogodzin energii elektrycznej.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.