Firma A.P. Moller - Maersk zainaugurowała 14 maja działalność specjalistycznego magazynu typu cross-dock w Porcie Rotterdam w Holandii, na obszarze terminalu Maasvlakte II. W zamierzeniu ma to znacznie przyspieszyć przepływ ładunków od przybycia na statek do punktu sprzedaży, zwłaszcza w krajach Beneluksu, Niemczech i Francji.
Dok przeładunkowy znajduje się na należącym do Maersk terminalu Maasvlakte II, w samym sercu największego portu morskiego nad Morzem Północnym. Terminal i magazyn cross-dock mają bezpośrednie wewnętrzne połączenie drogowe. Po rozładowaniu kontenerów z przybywającego statku, produkty mogą zostać rozpakowane i przeładowane na konwencjonalne ciężarówki, a następnie wysłane do miejsca docelowego w ciągu kilku godzin. Magazyn cross-dock oferuje także w pełni kontrolowane środowisko celne oraz dedykowane usługi o wartości dodanej. Celem inwestycji jest zapewnienie wydajnego rozładowywania kontenerów ze statków przybywających do portu, a następnie sprawna dystrybucja towarów z użyciem transportu lądowego do dostawców w Holandii oraz innych państwach.
W informacji prasowej Maersk podkreślił, że pierwszym klientem, który skorzystał z nowej oferty magazynowania ładunków, jest Starbucks.
Powierzchnia nowo otwartego obiektu to 23 000 m2. W wyposażeniu znajduje się 120 ramp załadunkowych oraz powierzchnia magazynowa do tymczasowego przechowywania ładunków. Przy pełnej wydajności w magazynie powstanie ponadto 200 nowych miejsc pracy. W planach, z myślą o klientach posiadających ładunki wrażliwe na temperaturę, takimi jak świeże produkty spożywcze i mrożone, farmaceutyki i inne, w tej samej lokalizacji przy Maasvlakte II jest budowany duży magazyn chłodniczy. Będzie on miał 40 000 m2 powierzchni i ma rozpocząć działalność pod koniec 2024 roku.
- Uruchomienie tego specjalistycznego magazynu cross-dockowego tuż
obok miejsca, w którym kontenery są rozładowywane z naszych statków,
pokazuje zdolność Maersk do kontrolowania i zarządzania łańcuchami
dostaw naszych klientów na każdym etapie, od fabryki do konsumenta.
Zwiększa to odporność, elastyczność i widoczność łańcuchów dostaw w
czasach zwiększonych zakłóceń i zagrożenia geopolitycznego. Dzięki naszej ofercie Priority Flow
dostarczenie ładunku ze statku do miejsca docelowego będzie
kwestią godzin. Tymczasowa przestrzeń magazynowa zwiększy elastyczność łańcuchów dostaw
dla klientów, choćby w przypadku szczytów, gdy ich magazyny są w pełni
wykorzystane. Tworzymy połączony ekosystem na Maasvlakte z doskonałym
połączeniem drogowym, kolejowym i barkowym. Tutaj wszystkie poszczególne
elementy i usługi o wartości dodanej w zakresie łańcuchów
dostaw doskonale do siebie pasują, tworząc kompleksową ofertę, która
upraszcza logistykę dla naszych klientów. Jest to doskonały przykład
tego, jak strategia integracyjna firmy Maersk jest realizowana -
powiedział Ole Trumpfheller, dyrektor zarządzający
Maersk North Europe Continent Area, obejmującej kraje Beneluksu, Niemcy,
Austrię, Szwajcarię i Polskę.
Maersk wyznaczył sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji logistyki na lądzie, oceanie i w powietrzu, z celem zerowej emisji netto w 2040 roku. Dlatego wszystkie nowe aktywa, od statków po magazyny, są tworzone z myślą o bardzo niskiej emisji gazów cieplarnianych, w tym CO2. Nowy dok przeładunkowy został zbudowany zgodnie ze standardami zrównoważonego rozwoju BREEAM Excellent. Co więcej, będzie on korzystał z sąsiadującego z nim magazynu chłodniczego, wykorzystując wytworzoną przez niego energię cieplną z procesu chłodzenia. Dzięki temu Maersk ma zaoszczędzić rocznie ponad 200 000 kilowatogodzin energii elektrycznej.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk