• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Hague-Visby Rules – Paramount Clause

Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.

29.01.2024, 10:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Concordia Damen: próba pierwszego na świecie statku żeglugi śródlądowej napędzanego wodorem przebiega pomyślnie

Holenderska firma żeglugowa Lenten Scheepvaart przejdzie do historii jako właściciel pierwszej na świecie barki śródlądowej napędzanej wodorem. To ważny krok w kierunku bezemisyjnego transportu na holenderskich śródlądowych drogach wodnych. Wodorowo-elektryczny statek towarowy "Antonie" (WEVA) został zrealizowany przez Concordia Damen. 23 października odbyły się techniczne próby morskie, podczas których statek został skontrolowany przez Lloyd's Register i otrzymał tymczasowy certyfikat dopuszczający go do eksploatacji.

16.11.2023, 20:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Concordia Damen przekształca barkę rzeczną w pogłębiarkę na potrzeby klienta

Do Lagos w Nigerii dotarła specjalna jednostka rzeczna o nazwie Sayonara, którą firma należąca do koncernu Damen przebudowała w związku ze specjalnym projektem. Dotychczasowa barka pływająca po holenderskich rzekach stała się pogłębiarką nasiębierną ssącą ze smokiem wleczonym (Trailing suction hopper dredger, TSHD).

19.09.2023, 13:27
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Concordia Damen podpisuje kontrakt na dostawę pchacza rzecznego

Paragwajski armator Girona S.A. – Rio Sur Transporte y Logistica zlecił holenderskiej stoczni specjalizującej się w jednostkach żeglugi śródlądowej Concordia Damen budowę pchacza rzecznego o płytkim zanurzeniu CDS4115 o mocy 3970 kW w celu rozbudowy floty rzecznej armatora. Ma to zwiększyć jego możliwości prowadzenia działalności w ramach obsługi klientów wzdłuż rzeki Paragwaj o długości 2695 km.

12.09.2023, 16:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ocalony z katastrofy statku Costa Concordia musiał zapłacić stoczni za proces, który jej wytoczył

82-letni Włoch, który przeżył katastrofę statku Costa Concordia, został skazany na zapłacenie stoczni kosztów sądowych przegranego przez siebie procesu, jaki jej wytoczył. Pomagająca mu organizacja obrony praw konsumentów wysłała ostatnią transzę – w monetach, ważących ponad 30 kilogramów.

28.06.2023, 06:20
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen

Zajmująca się budową statków żeglugi śródlądowej stocznia Concordia Damen dostarczy dwa statki CDS Dry Cargo 110. Wpływ na to miało doświadczenie stoczniowców przy budowie jednostek zdolnych do pływania przy niskim poziomie wody. W związku z ociepleniem klimatu i spadkiem poziomu wód jest to wyzwaniem dla takich operatorów jak Amer Shipping, operujących m.in. na rzekach i jeziorach.

30.01.2023, 20:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Quinto Shipping zamawia od Concordia Damen tankowiec śródlądowy typu „Parsifal”

W ubiegłym tygodniu holenderska stocznia żeglugi śródlądowej Concordia Damen otrzymała zlecenie na budowę i wyposażenie tankowca do żeglugi śródlądowej dla Quinto Scheepvaart B.V. z Zwijndrecht. Oznacza to również przejście, po 25 latach, rodzinnej firmy Quinto z transportu kontenerowego na transport tankowcami.

13.01.2023, 22:00
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MSC przejął dużego operatora holowników

Żeglugowy gigant MSC przejął włoskiego operatora holowniczego Rimorchiatori Mediterranei – trzecią co do wielkości firmę holowniczą świata.

24.10.2022, 22:06
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Niebezpieczne bydłowce

Przedstawiamy kolejną analizę wypadku morskiego w ramach naszego cyklu specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi i największych katastrof oraz wypadków morskich.

28.06.2022, 12:30
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Leviathan zezłomuje w sposób zrównoważony. Ekologiczny recykling od komina aż do stępki

Minęło ponad 10 lat od zatonięcia Costa Concordia i ponad 5 lat od wydania przez Komisję Unii Europejskiej uaktualnionych przepisów regulujących recykling statków przeznaczonych na złom. W świecie żeglugowym powszechnie wiadomo, że złomowanie statków to termin umowny.

20.06.2022, 04:57
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.