Paragwajski armator Girona S.A. – Rio Sur Transporte y Logistica zlecił holenderskiej stoczni specjalizującej się w jednostkach żeglugi śródlądowej Concordia Damen budowę pchacza rzecznego o płytkim zanurzeniu CDS4115 o mocy 3970 kW w celu rozbudowy floty rzecznej armatora. Ma to zwiększyć jego możliwości prowadzenia działalności w ramach obsługi klientów wzdłuż rzeki Paragwaj o długości 2695 km.
Concordia Damen dokładnie zbadała charakterystykę rzeki Paragwaj w odniesieniu do pożądanego profilu operacyjnego statku. Na tej podstawie inżynierowie zaprojektowali najbardziej wydajną jednostkę, biorąc pod uwagę lokalne warunki. Zaowocowało to sprawdzoną konstrukcją barki o niskim zanurzeniu, z których kilka zostało już w przeszłości zbudowanych i dostarczonych klientom z Paragwaju. Obecny zamawiający to rodzinna firma o długiej tradycji działalności w branży rzecznej, zajmującej się transportem towarowym.
Pchacz CDS4115 ma 41 metrów długości i 15,5 metra szerokości. Jest wyposażona w trzy silniki Yanmar 6EY22AW generujące moc 1330 kW każdy. Firma będzie używać tych jednostek do pchania barek transportujących suche ładunki masowe na rzekach Paragwaj – Parana, które są znane z niskiego zanurzenia przez kilka miesięcy w roku w porze suchej. Dzięki konstrukcji o niskim zanurzeniu CDS4115 Shallow Draft będą mogły kontynuować pracę przez cały rok, nawet przy zanurzeniu tak niskim jak 1,9 metra, co daje ogromną przewagę w porównaniu z wieloma innymi jednostkami tego rodzaju na rzece.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyli nas Girona S.A. – Rio Sur i rodzina Dos Santos, do której należy firma. Nasza technologia, niezawodność, krótkie terminy dostaw i nastawienie na obsługę były kluczem do zdobycia tego kontraktu. Z rodziną Dos Santos i kilkoma jej spółkami zależnymi utrzymujemy dobre stosunki już od wielu lat i zawsze zapewnialiśmy przejrzystość w dostarczaniu wszelkich informacji, o które prosili i jakie naszym zdaniem były potrzebne. Jeśli chodzi o negocjacje i podpisywanie umów, to wzajemne zaufanie znalazło odzwierciedlenie w całym procesie - podkreślił Bert Duijzer, menedżer techniczny w Concordia Damen.
Po wyposażeniu statku w stoczni w Werkendam, przedstawiciele armatora przybędą
do Holandii na próby odbioru morskiego i przekazanie statku. Wynika to z polityki Concordia Damen, gdyż firma dąży do tego, by w jak największym stopniu uwzględniać konkretne życzenia klientów w swoich sprawdzonych projektach i usuwać wszelkie przeszkody, jakie mogą napotkać zamawiający w złożonym procesie wyboru, zakupu i inwestycji w odpowiedni statek do określonego celu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów