Ten rok jest kamieniem milowym dla stoczni Damen Shipyards Galati w Rumunii, ponieważ zakład obchodzi 130 lat działalności. Wchodząca w skład grupy Damen Shipyards od 1999 roku stocznia Galati była odpowiedzialna za dostarczenie niektórych z największych i najbardziej skomplikowanych jednostek w historii firmy i wciąż odgrywa ważną rolę w rozwoju portfela Damen.
Położona nad Dunajem Galati po raz pierwszy otworzyła swoje bramy w 1893 roku, w regionie od dawna związanym z przemysłem stoczniowym. Początkowo funkcjonowała jako zakład budowy maszyn oraz odlewnia żelaza i brązu. Jednak jeszcze przed 1897 rokiem firma zajęła się naprawą statków i była znana jako stocznia G. Fernic et Co. W połowie XX wieku stocznia zdobyła uznanie w zakresie budowy okrętów marynarki wojennej.
Relacja z Damen rozpoczęła się w 1994 roku, gdy grupa zleciła stoczni konstrukcję kadłubów kilku statków towarowych. Na przełomie wieków zaś Grupa Damen przejęła zakład, który później stał się znany jako Damen Shipyards Galati.
Obecnie stocznia jest jednym z największych miejsc produkcji w Grupie Damen. Zajmuje obszar 55 hektarów i zatrudnia około 1500 pracowników oraz podwykonawców. Od momentu dołączenia do Grupy Damen stocznia dostarczyła ponad 500 jednostek. Jej działalność odzwierciedla różnorodność portfolio Damena i obejmuje jednostki dozorowe, statki offshore, promy, pogłębiarki, barki, holowniki, jachty luksusowe i okręty wojenne.
Damen Shipyards Galati patrzy w przyszłość. Zgodnie z ambicjami zrównoważonego rozwoju, stocznia opracowała strategię na przyszłość.
– Podczas gdy zatrzymujemy się na chwilę, aby wspomnieć historię, nasza uwaga pozostaje skupiona przede wszystkim na przyszłości. Przejawia się to w znaczących inwestycjach, które podejmujemy, aby zapewnić dalszy sukces stoczni. Przykładem jest nowa w pełni zautomatyzowana linia spawania mikropłyt i przyszłe powiększone zadaszone obszary produkcyjne. Dzięki temu dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów, zwłaszcza tych, którzy potrzebują skomplikowanych, zaawansowanych jednostek, takich jak luksusowe jachty i okręty wojenne. Rozszerzenie przestrzeni zadaszonej da nam dodatkową elastyczność i zdolność produkcyjną, umożliwiając nam podejmowanie dodatkowych projektów i ich efektywne, bezpieczne realizowanie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – podkreślił Doru Gaibar, dyrektor zarządzający Damen Shipyards Galati,
Firma aktywnie wspiera lokalne inicjatywy, koncentrując się na programach zdrowotnych, edukacyjnych i społecznych. W 2007 roku stocznia otworzyła własne centrum szkoleniowe, w którym ponad 2000 młodych ludzi zostało przeszkolonych w dziedzinie spawania, montażu stali i montażu rur. W 2022 roku powołano Fundusz Damen na Rzecz Innowacji w Edukacji Ekologicznej, aby pomagać lokalnym instytucjom edukacyjnym w nauczaniu o przyrodzie i środowisku w rejonie Galati.
Z okazji swojej 130. rocznicy, 26 sierpnia stocznia zorganizowała uroczystość, na którą zostali zaproszeni wszyscy pracownicy, dostawcy i ich rodziny. Wydarzenie uświetniły fajerwerki oraz pokaz dronów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów