• <
nauta_2024

Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen

rk

30.01.2023 20:00 Źródło: Concordia Damen
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen

Partnerzy portalu

Amer Shipping zamawia dwa statki do przewozu ładunków suchych od Concordia Damen - GospodarkaMorska.pl
Concordia Damen

Zajmująca się budową statków żeglugi śródlądowej stocznia Concordia Damen dostarczy dwa statki CDS Dry Cargo 110. Wpływ na to miało doświadczenie stoczniowców przy budowie jednostek zdolnych do pływania przy niskim poziomie wody. W związku z ociepleniem klimatu i spadkiem poziomu wód jest to wyzwaniem dla takich operatorów jak Amer Shipping, operujących m.in. na rzekach i jeziorach.

Holenderskie przedsiębiorstwo posiada już flotę 57 statków, w tym tankowce, oraz  transportowce do przewozu ładunków suchych i kontenerów, a także inne rodzaje jednostek. Firma transportuje około 8 milionów ton ładunków rocznie, głównie surowców dla projektów budowlanych i ładunków projektowych dla różnych branż. Amer Shipping działa głównie w Holandii, Belgii, Niemczech i Szwajcarii, a obecnie rozszerza i dostosowuje swoją flotę, aby wprowadzić w życie swoje zobowiązanie do zrównoważonego, niskoemisyjnego rozwoju.

były względy zrównoważonego rozwoju i kształt kadłuba tego opracowanego przez siebie typu statku, częściowo dlatego, że umożliwia on kapitanom dłuższą żeglugę przy (bardzo) niskim poziomie wody, co według prognoz będzie często występować w nadchodzących latach.

 - Od pewnego czasu pracujemy nad tym, aby nasze codzienne działania były bardziej zrównoważone. Nowe statki muszą dorównać tym wysiłkom. Te dwa masowce są oparte na zbiornikowcach Parsifal firmy Concordia Damen i przeprowadzono na nich wiele badań, takich jak prędkość w stosunku do zużycia paliwa, odporność i możliwość adaptacji w przyszłości. Planujemy zainstalować silniki Stage V i generatory wałowe. Nasi klienci coraz częściej patrzą na swoją emisję CO2. Aby nadal dobrze im służyć, rozwijamy się wraz z tym trendem i analizujemy różne opcje, aby zmniejszyć nasz ślad węglowy. Te statki dobrze wpisują się w ten cel - podkreślił współwłaściciel firmy Amer Shipping Peter Buijks. 

Statki projektu CDS Dry Cargo 110 mierzą 110 metrów długości i 11,45 metra szerokości. Mogą transportować duży tonaż przy niskim zanurzeniu, co jest szczególnie korzystne podczas przypływów i płytkich poziomów wody. Ponadto statek ma stosunkowo niewielką powierzchnię, ponieważ dzięki niskim oporom może pływać szybciej przy niższym zużyciu paliwa.

- Projekt dolnej sekcji jest taki sam jak w przypadku naszych tankowców Parsifal. Ten typ ma zoptymalizowany kształt kadłuba. Działa on naprawdę dobrze, dlatego zastosowaliśmy te same zasady projektowania do naszych kontenerowców i masowców i z takimi samymi rezultatami - zaznaczył architekt morski w Concordia Damen Pieter Baggerman.

- CDS Dry Cargo 110 transportuje nie mniej niż 200 ton więcej ładunku w porównaniu do istniejącej "110" w naszej flocie. Jednocześnie dzięki niskim oporom zmniejsza się zużycie paliwa i emisja spalin. Ponadto możemy nim pływać przez dłuższy czas przy poziomie wody 1,15 metra, choć oczywiście statek nie jest wtedy w pełni załadowany. To dało nam pewność o ich zdolności do pokonania bardzo płytkich zbiorników wodnych. Ponadto w Niemczech istnieją nie tylko ograniczenia zanurzenia, ale także wiele dróg wodnych, na których znajdują się niskie mosty. Dzięki korzystnemu zanurzeniu tych statków mogą one przepływać pod mostami o wysokości 4,30 metra przy zanurzeniu 2,50 metra. W ten sposób mogą przebyć naprawdę trudne odcinki rzeczne i prowadzić swoją działalność pomimo okoliczności - dodał Peter Buijks.

Pieter Baggerman zaznaczył też, że obie firmy rodzinne znają się od dawna. Dodał też, że projekt kadłuba planowanych jednostek jest uniwersalny, z możliwością dostosowania do potrzeb klienta. Dotyczy to również wybranego rodzaju napędu. Można go dość łatwo dostosować na późniejszym etapie, jeśli będzie tego wymagał rozwój rynku lub przepisy. Firma spodziewa się realizacji dostaw zamówienia latem oraz w końcówce 2023 roku.

Podstawową działalnością Concordii Damen jest projektowanie i budowa statków śródlądowych, głównie dla klientów z Europy Zachodniej i Ameryki Południowej. Oprócz budowy statków, jest  maklerem okrętowym i zarządza flotą żeglugi śródlądowej. Od momentu założenia firmy, Concordia Damen dostarczyła ponad 250 statków o różnych specyfikacjach armatorom zarówno w Holandii, jak i na świecie. Stawia w tym względzie na wysoką jakość, innowacyjność i wydajną realizację zamówień.



etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.