Zwiększanie potencjału sił podwodnych Wielkiej Brytanii wiążę się z wydatkami i zamówieniami nie tylko na same okręty. Biorąc pod uwagę wyzwanie, jakim jest budowa nowych jednostek, władze zapowiedziały, że za równowartość niemal pół miliarda dolarów zmodernizują infrastrukturę stoczniową w Rosyth, aby tam obsługiwać przyszłe jednostki typu Dreadnought, wyposażone w napęd jądrowy i zdolne do ataków balistycznych.
Damen podpisuje zamówienie na 24 jednostki pływające z Serco na dostawę 24 jednostek pływających różnych typów. Kontrakt jest wyjątkowy, gdyż zamawiający podpisał niedawno dziesięcioletni kontrakt z siłami morskimi Wielkiej Brytanii na świadczenie usług morskich w bazach morskich w Clyde, Devonport i Portsmouth w ramach projektu wymiany jednostek pływających (VRP) w ramach Defence Maritime Service Next Generation (DMS NG).
Z myślą osiągnięciu celu, jakim jest zerowa emisja netto CO2, przewoźnik Wasaline podpisał umowę na dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa z Gasum oraz Stena Line. Umożliwi to statkom firmy w przyszłości wyłącznie korzystać z biopaliw, co pozwoli na wdrożenie ekologicznej żeglugi na obsługiwanych, bałtyckich trasach.
Z udziałem księżniczki Anny odbyło się uroczyste otwarcie Glasgow Shipbuilding Academy, nowego obiektu szkoleniowego BAE Systems, w którym mają być kształcone kadry stoczniowe zaangażowane w obecne jak i przyszłe przedsięwzięcia związane z dostarczaniem okrętów dla Royal Navy. Działalność obiektu ma stanowić o priorytetach firmy jak i państwa w zakresie obronności i przemysłu okrętowego.
28 marca 2025r. stocznia Remontowa Shipbuilding, należąca do grupy Remontowa Holding, podpisała kontrakt na budowę siedmiu promów elektrycznych dla szkockiego armatora Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL).
W stoczni BAE Systems odbyła się ceremonia położenia stępki pod pierwszy balistyczny okręt z napędem jądrowym. Jest to pierwsza jednostka nowej serii, która ma stanowić skok technologiczny w Royal Navy i tworzyć trzon sił odstraszania atomowego, określonym jako „ostateczna broń narodu”.
Firma Caledonian Maritime Assets Limited (CMAL) poinformowała o wyborze oferenta, który zbuduje i dostarczy promy posiadające ekologiczne napędy. Zwycięzcą okazała się Remontowa Shipbuilding S.A. z siedzibą w Gdańsku. Wartość kontraktu to ok. 175 mln funtów. Choć jeszcze nie doszło do podpisania umowy, w Wielkiej Brytanii rozpoczęła się burzliwa dyskusja związana ze zleceniem dla zagranicznego podmiotu, a nie krajowego, w sytuacji poważnych problemów brytyjskiej branży stoczniowej.
Morskie siły przeciwminowe Wielkiej Brytanii wybierają inną drogę niż wiele państw w kwestii swoich działań. Zamiast nowych niszczycieli min czy trałowców „nową jakość” mają zapewnić statek-matka, z którego mają operować bezzałogowe pojazdy nawodne o nazwie Ariadne.
W otwartym 30 stycznia br. Centrum Wsparcia Okrętów Podwodnych (Submarine Availability Support Hub, SASH) Babcock we współpracy z resortem obrony ma zapewniać wsparcie dla rozwoju przedsięwzięć związanych z rozwijaniem technologii podwodnych i modernizacją jednostek morskich przez cały okres ich użytkowania. Ma to zapewnić także skuteczny transfer technologii i miejsca pracy dla wysokowykwalifikowanej kadry.
To będzie ważny moment tak dla brytyjskiej branży stoczniowej jak i Royal Navy. Pierwsza z zaplanowanych fregat typu 31, przyszły HMS Venturer, ma wreszcie opuścić halę kadłubową w Rosyth i wyjść na szerokie wody. Zwiastuje to istotny etap dla budowy okrętów opartych na platformie Arrowhead 140, budowanych także w Indonezji i Polsce.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji