Damen podpisuje zamówienie na 24 jednostki pływające z Serco na dostawę 24 jednostek pływających różnych typów. Kontrakt jest wyjątkowy, gdyż zamawiający podpisał niedawno dziesięcioletni kontrakt z siłami morskimi Wielkiej Brytanii na świadczenie usług morskich w bazach morskich w Clyde, Devonport i Portsmouth w ramach projektu wymiany jednostek pływających (VRP) w ramach Defence Maritime Service Next Generation (DMS NG).
Zgodnie z planem Serco ma wspierać program wymiany jednostek pływających (vessel replacement programme, VRP) Royal Navy. Firma Serco odpowiada za holowanie jednostek pływających, transfer pasażerów oraz czyszczenie barek i zbiorników. W ten sposób ma zapewnić wydajność usług portowych i funkcjonowanie baz, jak i umożliwiając skuteczną obsługę stacjonujących tam jednostek nawodnych.
– Jesteśmy zachwyceni otrzymaniem tego znaczącego kontraktu od Serco. Potwierdza to kompetencje i możliwości wszystkich zaangażowanych stron. Potwierdza to również doskonałą i uzupełniającą się relację między naszymi organizacjami. W imieniu Damen z niecierpliwością oczekuję na szeroką współpracę przy budowie i dostawie tych 24 jednostek – przekazał Frederik van der Linde, Dyrektor ds. Sprzedaży Damen w Wielkiej Brytanii i Irlandii
– Serco jest dumne z kontynuacji długoletniej współpracy z Królewską Marynarką Wojenną Wielkiej Brytanii i ponownej współpracy z Damen w ramach tego ważnego programu. Projekt wymiany okrętów nowej generacji w ramach Defence Maritime Services stanowi znaczący krok naprzód w modernizacji floty pomocniczej Ministerstwa Obrony. Łącząc doświadczenie operacyjne Serco ze sprawdzonymi możliwościami stoczniowymi Damen, jesteśmy przekonani, że dostarczymy flotę, która zwiększy efektywność i odporność operacji wsparcia morskiego w brytyjskich bazach morskich – zaznaczył Guy Barker, Dyrektor ds. Usług Morskich w Serco.
Biorąc pod uwagę program DMS NG z myślą o VRP, Serco będzie głównym wykonawcą, a Damen będzie podwykonawcą. Łącząc swoje możliwości, obie firmy opracowały ofertę dla Królewskiej Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii. Kontrakt na 24 jednostki pływające obejmuje szeroką gamę typów jednostek, w tym holowniki ASD i RSD, łodzie pilotowe, barki i barki dźwigowe. Jednostki te wesprą modernizację floty pomocniczej Marynarki Wojennej, zastępując starzejące się jednostki będące wciąż w eksploatacji.
Nie będzie to pierwsze takie zlecenie dla obu podmiotów. Serco współpracowało już wcześniej z Damen w ramach podobnego przedsięwzięcia. Miało to miejsce w 2007 roku, a firmy podpisały wtedy, w ramach programu Future Provision of Maritime Services, umowę na dostawę 29 jednostek, o podobnym zakresie jak obecne zamówienie. Od tego czasu Damen i Serco kontynuują współpracę przy wielu projektach międzynarodowych.
Dostawa jednostek pływających rozpocznie się w 2027 roku i potrwa do końca 2028 roku. Następnie Damen będzie nadal zapewniać wsparcie Serco za pośrednictwem swojego brytyjskiego Centrum Serwisowego, zapewniając gotowość do stałego, całodobowego wsparcia, biorąc pod uwagę dostęp do części zamiennych, szkoleń, serwisu i konserwacji, przez cały cykl „życia” wykorzystywanych holowników, łodzi, barek itp.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów