Duński przewoźnik świętuje uroczyste otwarcie swojego flagowego centrum logistycznego w dzielnicy Lin-gang w Szanghaju. Stanowi to jedną z największych inwestycji magazynowych firmy na świecie. zostało zaprojektowane z myślą o obsłudze klientów w Chinach, regionie Azji, Oceanu Spokojnego oraz poza nim. Jako część zintegrowanej sieci logistycznej Maersk, centrum ma na celu zwiększenie efektywności, elastyczności i odporności przedsiębiorstw w operacjach handlowych.
Popyt na transport towarów drogą morską na świecie stale rośnie, mimo rozpoczęcia przez Stany Zjednoczone wojny handlowej - poinformował w czwartek duński koncern żeglugi kontenerowej Maersk, prezentując lepsze od prognoz wyniki za pierwsze półrocze 2025 r.
Na wodach Danii pojawił się jeden z uniwersalnych okrętów desantowych-doków, wchodzących w skład Marynarki Wojennej Danii. Obecność jednostki Mistral wpisuje się w zaangażowanie Francji w międzynarodowe bezpieczeństwo w domenie morskiej NATO oraz zacieśnianie współpracy międzynarodowej. To także część długotrwałej operacji pk. Jeanne D’Arc, w ramach której ten okręt odbył podróż po akwenach całego świata.
Spółka A.P. Moller - Maersk odnotowała w pierwszym kwartale 2025 roku wzrost przychodów o 7,8% do 13,3 mld USD, a zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBIT) wzrósł do 1,3 mld USD z 177 mln USD rok wcześniej. Mimo niełatwej sytuacji z powodu wojny celnej USA z Chinami i konfliktów zbrojnych, w tym między Indiami i Pakistanem, duński przewoźnik podtrzymuje swoje dotychczasowe prognozy finansowe na cały rok 2025.
W mieszczącym się w Indiach APM Terminals Mumbai odbyła się ceremonia chrztu nowego statku, który dołączył do floty duńskiej firmy, nazwanego Albert Maersk. To kolejny kontenerowiec w odcieniu blue maersk, który posiada dwupaliwowy napęd pozwalający na pływanie z użyciem metanolu, co pozwoli ograniczyć emisję podczas żeglugi i uczynić ją bardziej przyjazną środowisku.
A.P. Moller-Maersk ogłasza dobre wyniki finansowe za 2024 r., ze wzrostem we wszystkich segmentach i znacznie lepszą rentownością, przy wzroście EBIT o 65% do 6,5 mld dolarów. Firma wskazuje, że wyniki były napędzane wyższym popytem na kontenery i wysokimi stawkami frachtowymi w sektorze oceanicznym, wzrostem przychodów i wolumenu w terminalach oraz solidną poprawą w większości produktów logistycznych i usługowych. Obok tego są realizowane kolejne przedsięwzięcia związane z modernizacją floty w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Szef Maerska przepowiada, że bezpieczna żegluga po Morzu Czerwonym możliwa będzie dopiero „dobrze w 2025”.
W brytyjskim Felixtowe odbyła się ceremonia chrztu nowego nabytku duńskiego giganta, Kolejny, duży kontenerowiec wyróżnia to, że posiada napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Jest to element strategii Maersk, w myśl hasła „All The Way To Zero”, mając za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 i tym samym dążenie do pełnej dekarbonizacji żeglugi dalekomorskiej.
Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy silniki, system zasilania paliwem gazowym i pędniki do dwóch nowych promów ro-pax budowanych dla francuskiego operatora La Méridionale, spółki zależnej CMA CGM. Statki, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu zminimalizowania emisji. Zostaną zbudowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai i będą kursować między Marsylią a Korsyką. Umowa z Wärtsilä została zaksięgowana w kwietniu 2024 roku.
Wyniki Maerska za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami w obliczu trwających zakłóceń na Morzu Czerwonym — informuje zarząd duńskiego armatora z białą gwiazdą. Grupa żeglugowa Maersk (MAERSKb.CO) podniosła swoje prognozy zysków za cały rok po opublikowaniu na początku maja informacji o zyskach za pierwszy kwartał. Wyższe zyski armator i operator logistyczny ma zamiar uzyskać, wykorzystując duży popyt na przewozy kontenerowe oraz wyższe stawki frachtowe w związku z wydłużonymi rejsami statków wokół Afryki.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem