Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Francuska firma BIO-UV Group, specjalizująca się w uzdatnianiu wody, wysłała drugi system oczyszczania wód balastowych BIO-SEA do USA. Celem jest przeprowadzenie szeroko zakrojonych testów mających na celu ocenę możliwości zastosowania tej technologii na pokładach okrętów amerykańskich sił morskich.
W tym roku polskie firmy z sektora przemysłu morskiego po raz kolejny zaprezentowały się wspólnie na stoisku narodowym pod auspicjami Ministerstwa Infrastruktury. Po targach Posidonia w Atenach i SMM w Hamburgu przyszedł czas na Europort w Stambule.
Wrzesień przyniósł Stoczni Remontowej Nauta kilka ciekawych projektów. Jednym z nich był trzeci remont klasowy zbiornikowca Tigris połączony z montażem systemu BWTS.
Francuska firma BIO-UV Group, będąca pionierem w dziedzinie uzdatniania wody, zawarła umowę z firmą stoczniową Piriou Group na dostarczenie technologii uzdatniania wody balastowej BIO-SEA do sześciu kolejnych statków towarowych napędzanych energią wiatrową, budowanych dla francuskiego operatora TOWT (TransOceanic Wind Transport).
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Z Moniką Kozakiewicz, prezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta, rozmawiamy o strategicznych etapach rozwoju, współpracy zewnętrznej i wizjach ewolucji stoczni. Z elastycznym modelem operacyjnym i planami dalszej modernizacji, firma kształtuje zrównoważoną przyszłość, adaptując się do regulacji, ekologii i oczekiwań rynku.
Francuski firma zajmująca się uzdatnianiem wody z wykorzystaniem promieniowania UV, BIO-UV, opracowała najnowocześniejsze oprogramowanie cyberbezpieczeństwa dla swojego systemu uzdatniania wód balastowych BIO-SEA. Ma to zapewnić ochronę przed jednym z największych współczesnych zagrożeń, wynikających z informatyzacji jednostek nawodnych.
Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.
Zespół Westcon Design Poland tworzą byli projektanci Stoczni Szczecińskiej oraz młodzi entuzjaści współczesnej techniki. Doświadczenie zdobyli realizując ambitne projekty jednostek budowanych w Stoczni Szczecińskiej, jak i w ramach uczestnictwa w międzynarodowych przedsięwzięciach offshore, głównie w Norwegii. Szefów tego prężnie działającego biura projektowego zapytaliśmy o kierunki działalności i najciekawsze przykłady ich prac.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem