Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Z Moniką Kozakiewicz, prezes zarządu Stoczni Remontowej Nauta, rozmawiamy o strategicznych etapach rozwoju, współpracy zewnętrznej i wizjach ewolucji stoczni. Z elastycznym modelem operacyjnym i planami dalszej modernizacji, firma kształtuje zrównoważoną przyszłość, adaptując się do regulacji, ekologii i oczekiwań rynku.
Francuski firma zajmująca się uzdatnianiem wody z wykorzystaniem promieniowania UV, BIO-UV, opracowała najnowocześniejsze oprogramowanie cyberbezpieczeństwa dla swojego systemu uzdatniania wód balastowych BIO-SEA. Ma to zapewnić ochronę przed jednym z największych współczesnych zagrożeń, wynikających z informatyzacji jednostek nawodnych.
Spory ruch przy nabrzeżach Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni. Nowym gościem jest kontenerowiec Pantonio, który przypłynął w celu przeprowadzenia szeregu prac konserwacyjnych i remontowych.
Zespół Westcon Design Poland tworzą byli projektanci Stoczni Szczecińskiej oraz młodzi entuzjaści współczesnej techniki. Doświadczenie zdobyli realizując ambitne projekty jednostek budowanych w Stoczni Szczecińskiej, jak i w ramach uczestnictwa w międzynarodowych przedsięwzięciach offshore, głównie w Norwegii. Szefów tego prężnie działającego biura projektowego zapytaliśmy o kierunki działalności i najciekawsze przykłady ich prac.
Kolejny miesiąc intensywnych prac w Stoczni Remontowej Nauta S.A. Przy nabrzeżach i w dokach najdłużej funkcjonującej stoczni remontowej w Polsce na remontach przebywa aż 17 jednostek pływających.
Hiszpańska straż przybrzeżna uratowała żeglarza, który po wywrotce jachtu przeżył 16 godzin na Oceanie Atlantyckim dzięki bańce powietrza uwięzionej pod pokładem - poinformowała w czwartek BBC.
W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., trwa remont jednostki Apatyth należącej do szczecińskiego armatora firmy Unibaltic. Chemikaliowiec Apatyth to jedna z jedenastu jednostek tego armatora, którego współpraca ze stocznią trwa od wielu lat.
Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
Stocznia Remontowa Nauta nie narzeka na brak zleceń. Tym razem swoje statki do gdyńskiej stoczni dostarczył niemiecki armator Briese Schiffahrt GmbH & Co. KG, który posiada blisko 150 jednostek.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie