Wrzesień przyniósł Stoczni Remontowej Nauta kilka ciekawych projektów. Jednym z nich był trzeci remont klasowy zbiornikowca Tigris połączony z montażem systemu BWTS.
Tigris to 120-metrowy zbiornikowiec, zbudowany w 2009 w stoczni STX Offshore And Shipbuilding. Jednostka pływa pod flagą Wysp Marshalla. Statek trafił do Stoczni Remontowej Nauta z Gdyni w celu trzeciego remontu klasowego, połączonego jednak z instalacją systemu BWTS. Zlecającym prace była spółka Suntech Ship Management z Singapuru, pełniąca rolę menadżera statku.
System BWTS zainstalowany w Naucie to system uzdatniania wód balastowych, czyli oczyszczania ich z materiału biologicznego. Dzięki temu, po zrzucie wód balastowych, do lokalnego akwenu nie przedostaną się gatunki obce, które mogły dostać się do zbiorników podczas rejsu w innych częściach świata. Obecnie systemy uzdatniania wód balastowych muszą być instalowane na każdym nowym statku. W przypadku jednostek wybudowanych przed wejściem przepisów – przed 2017 rokiem – system taki musi być zainstalowany przed wygaśnięciem certyfikatu IOPP na zgodność z konwencją MARPOL.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek