W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
Przewoźnik poinformował o zacumowaniu najnowszego nabytku jego floty w Porcie Heysham, w Wielkiej Brytanii. Prom z napędem hybrydowym o nazwie Stena Futura ma być nie tylko nowym rozdziałem w historii firmy, ale wpisywać się też w ważne momenty rozwoju transportu morskiego.
Z udziałem przedstawicieli Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni, studia Wargaming oraz zaproszonych gości, w tym członków załogi okrętu-muzeum ORP Błyskawica, odbyło się otwarcie Strefy Gracza. Projekt powstały z okazji obchodów X-lecia istnienia gry sieciowej World of Warships. W związku z tym na terenie muzeum postawiono kontener, w którym gracze mogą zmierzyć się w morskich pojedynkach. 19 września nastąpiło jego otwarcie podczas wydarzenia objętego patronatem honorowym Prezydent Miasta Gdynia, Aleksandry Kosiorek.
Stena Line ogłosiła, że Stena Futura, pierwszy z jej nowych promów hybrydowych przeznaczonych na Morze Irlandzkie, pomyślnie ukończyła próby morskie.
Norsepower, światowy lider w systemach napędu wiatrowego oraz szwedzki armator Stena Line podpisali umowę na dostawę dwóch żagli Norsepower Rotor Sails dla nowego hybrydowego statku RoRo, przystosowanego do napędzania metanolem. To część strategii Stena Line w dążeniu do redukcji emisji CO2 o 30% do 2030 roku.
Brytyjski oddział hiszpańskiego koncernu ogłosił, że jego zakład produkcyjny w Arnish otrzymał znaczący kontrakt od McDermott Trinidad na produkcję struktur podwodnych. Ma to bardziej ugruntowywać pozycję tego miejsca jako centrum doskonałości w zakresie rozwoju infrastruktury energetycznej.
Stena Line informuje o zwodowaniu drugiego hybrydowego promu serii NewMax, Stena Connecta. Co ma je wyróżniać, to gotowość do żeglugi na metanolu, dzięki czemu podróż ma być przyjazna dla środowiska.
Navantia UK, brytyjska spółka zależna hiszpańskiej stoczni Navantia, zakończyła 27 stycznia proces przejęcia zakładu Harland & Wolff w jego czterech centrach roboczych w Irlandii Północnej (Belfast), Anglii (Appledore) i Szkocji (Methil i Arnish). Dzięki temu mają zostać utrzymane tamtejsze miejsca pracy, a firma ma zyskać możliwość lepszego działania na rynku brytyjskim.
Spółka stoczniowa, która zasłynęła m.in. wybudowaniem legendarnego Titanica, a która w ostatnich miesiącach po raz kolejny stanęła nad przepaścią, będzie miała nowego właściciela. Irlandzki Harland & Wolff został wykupiony przez hiszpańską Navantię.
W stoczni Bae Systems Govan w Glasgow odbyła się 28 listopada uroczystość rozpoczęcia budowy kolejnego okrętu, który wejdzie w skład Royal Navy. Nowe fregaty typu 26, wraz z budowanymi przez Babcock typu 31, mają w przyszłości stać się trzonem brytyjskich sił morskich.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?