Grupa żeglugowa A.P. Moller-Maersk ostrzegła w środę, że niższy wolumen kontenerów i stawki frachtowe spowodują czterokrotny spadek zysków w tym roku, nawet pomimo ogłoszenia rekordowych zysków za rok 2022.
Szanghaj powoli wychodzi z wyczerpującej blokady COVID-19, która praktycznie unieruchomiła miasto od marca. Chociaż port w Szanghaju, który obsługuje jedną piątą chińskiego transportu morskiego, działał przez cały czas, to jego przepustowość była znacznie ograniczona. Wiele przesyłek zostało odwołanych, przełożonych lub przekierowanych do innych chińskich megaportów, takich jak Ningbo-Zhousan.
Loctec, chińska spółka zajmująca się produkcją mebli, ma po dziurki w nosie kłopotów z dostawami spowodowanych kongestiami w portach i innymi przypadłościami dotykającymi łańcuchów dostaw. Aby rozwiązać część problemów spółka postanowiła nabyć własny statek.
Prezydent USA Joe Biden ogłosił, że port w Los Angeles przejdzie na 24-godzinny tryb pracy, by rozładować zatory w globalnym łańcuchu dostaw. Kryzys grozi niedoborami w sezonie świątecznym. Według prezydenta, obecna sytuacja wskazuje na konieczność przebudowy infrastruktury i zmiany polityki opierającej się na współpracy z Chinami.
Ikea poinformowała, że rozpoczęła transport produktów przy pomocy wyczarterowanych statków. Firma poinformowała także, że kupuje kontenery, by zapewnić sobie do nich dostęp.
W epoce, w której ignorowanie rozległej skali zanieczyszczeń i szkód wyrządzanych środowisku przez plastik nie jest już możliwe, Norwegian Cruise Line Holdings świeci przykładem dla dużych firm!
Producent gier planszowych Exploding Kittens i Throw Throw Burrito z Los Angeles zamówił 1 milion dodatkowych sztuk w swojej fabryce w Chinach w nadziei, że koronawirus nie zrujnuje jego świątecznych sprzedaży.
Maersk usunie miejsca pracy w wyniku poważnych zmian, które dotkną jedną trzecią personelu giganta żeglugowego, starającego się zintegrować swoje firmy zajmujące się kontenerami morskimi i logistyką lądową.
Branża przewozów kontenerowych o wartości 1 bln dolarów jest w poważnym spowolnieniu. Według niektórych firm i specjalistów od śledzenia statków część linii żeglugowych, których klienci detaliczni są dotknięci pandemią koronawirusa, zmniejszają prędkość żeglugi i wybierają dłuższe trasy po Afryce, unikając opłat za przejście kanałem Sueskim.
Środowa sesja na Wall Street przyniosła spore wzrosty głównych indeksów. Wyróżniały się spółki sektora paliwowego, które mocno rosły po odwieszeniu przez USA licznych sankcji na Iran.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie