Na terenie zakładu stoczniowego w Riva Trigoso odbyła się, 14 października, ceremonia położenia stępki pod Wielofunkcyjną Jednostkę Morską (Multi-purpose Offshore Unit, UAM). Ma ona wzmocnić potencjał włoskiej straży wybrzeża (Guardia Costera). Samo przedsięwzięcia służy też podkreśleniu zaangażowaniu koncernu w budowę bezpieczeństwa państwa.
Stocznia Riva Trigoso, należąca do włoskiego koncernu Fincantieri, była miejscem ceremonii cięcia blach pod drugi, z zaplanowanych czterech, nowych okrętów patrolowych dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Określane jako jednostki „nowej generacji” mają wzmocnić zdolności państwa w zakresie ochrony domeny morskiej, w tym i prowadzonego nadzoru i monitorowania sytuacji.
W stoczni Riva Trigoso odbyła się, 8 lipca, ceremonia położenia stępki pod pierwszą z dwóch fregat nowej generacji FREMM w wersji „EVOLUTION”, oznaczanej jako FREMM EVO”. Kolejny etap budowy wpisuje się w postęp prac, będących efektem podpisania umowy w lipcu 2024 roku.
W Rzymie odbyło się, 25 czerwca, podpisanie umowy stanowiącej uzupełnienie dotychczasowego kontraktu na duże okręty patrolowe typu Thanon di Revel. Zgodnie z nim stocznie należące do Fincantieri zbudują dwie nowe jednostki w miejsce tych, które na mocy ubiegłorocznego porozumienia sprzedano, niemal gotowe i zwodowane, do Indonezji. Dzięki temu zostanie utrzymany ciąg zamówień w zakładzie stoczniowym, a siły morskie Włoch pozyskają tyle patrolowców, ile pierwotnie zaplanowano.
W stoczni Fincantieri w Muggiano odbyło się uroczyste przekazanie Marynarce Wojennej Włoch kolejnego okrętu typu Carlo Bergamini, ITS Spartaco Schergat (F 598). Jednostka należy do rozwijanej od lat serii fregat, stanowiących trzon sił morskich państwa. Teraz może zostać wdrożona, by rozpocząć regularną służbę.
W stoczni Riva Trigoso we włoskiej Genui miała miejsce wyjątkowa uroczystość cięcia blach. Wiązała się ona z rozpoczęciem budowy innowacyjnej fregaty od Fincantieri, pierwszej z podserii FREMM EVO, stanowiącej kolejną generację serii rozwijanej od lat.
W stoczni Fincantieri w Muggiano odbyła się 29 stycznia tego roku ceremonia zmiany nazwy dwóch okrętów patrolowych typu Thanon di Revel. Pierwotnie miały trafić do Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), jednakże w efekcie umowy i transakcji z władzami indonezyjskimi wejdą w skład sił morskich tego kraju.
W stoczni Fincantieri we włoskim Muggiano odbyło się 2 października ub. r. oficjalne wcielenie do służby kolejnego, dużego patrolowca typu Thaon di Revel, ITS Giovanni delle Bande Nere (P433). Okręt ma wpisywać się w plan odnowy dalekomorskich okrętów Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), zdolnych do działania na całym świecie.
W stoczni Riva Trigoso mieszczącej się we włoskiej Genui odbyła się 24 września ceremonia cięcia blach pod pierwszy z zaplanowanych czterech okrętów patrolowych (OPV) nowej generacji, które Fincantieri buduje dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Zastąpią one obecnie wykorzystywane, starsze (zbudowane w latach 80-tych XX wieku) patrolowce typu Cassiopea.
W ramach programu na zakup patrolowców (OPV) dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare) Orizzonte Sistemi Navali (OSN), spółka joint venture należąca do Fincantieri i Leonardo, otrzymała zamówienie na kolejny okręt i związane z nim wsparcie logistyczne. Całkowita wartość przedsięwzięcia ma wynieść ok. 236 milionów euro.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”