Włoska firma z branży transportu morskiego, Grimaldi, informuje o przejęciu w poczet swojej floty nowego statku typu PCTC, Grande Svezia. Podkreśla tu, że to kolejna, nabyta przez nią jednostka „nowej generacji”, biorąc pod uwagę zaimplementowane rozwiązania technologiczne, w tym związane z niskoemisyjnym napędem i oszczędzaniem energii podczas każdego rejsu.
W porcie w Göteborgu odbyła się ceremonia chrztu kolejnego nabytku Höegh Autoliners. Höegh Moonlight jest szóstym samochodowcem z innowacyjnej, mocno promowanej serii statków, prezentowanej jako „najbardziej zaawansowany i przyjazny dla środowiska PCTC na świecie”.
W ramach ważnego kroku w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej, firma Höegh Autoliners złożyła zamówienie na silniki Everllence B&W ME-LGIA spalające amoniak. W związku z tym, 4 silniki dwupaliwowe 7S60ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) zostaną dostarczone do jednej z azjatyckich stoczni w ramach budowy 4 jednostek transportowych typu Pure Car/Truck Carriers (PCTC) klasy „Aurora”. Są to statki o pojemności 9100 jednostek CEU (Car Equivalent Unit).
W Japonii odbyła się uroczystość chrztu nowego statku we flocie przewoźnika Höegh Autoliners, Höegh Sunrise. To kolejna jednostka klasy Aurora, wpisującej się w politykę firmy na rzecz rozwoju zeroemisyjnej żeglugi. Z racji na to, że odpowiada za około 3% globalnych emisji, przy czym ich 90% pochodzi z transportu dalekomorskiego, przewoźnik dąży do popularyzowania nowych trendów i „podnoszenia poprzeczki”: w promowaniu bardziej zrównoważonej ekologicznie działalności morskiej.
Glamox, światowy lider w dziedzinie oświetlenia, wygrał kontrakty na oświetlenie czterech dodatkowych statków klasy Aurora, należących i obsługiwanych przez Höegh Autoliners. To najnowsze zamówienie jest następstwem kontraktu z października 2022 r. na dostarczenie morskiego oświetlenia LED dla pierwszych ośmiu statków klasy Aurora.
Zarząd Kanału Panamskiego uruchomi „ekskluzywny” slot tranzytowy dla statków neopanamax, które wyróżniają się niską emisją CO2. Ma być to element większej strategii, której celem jest zachęcanie użytkowników tej kluczowej przeprawy morskiej do wdrażania innowacji i technologii w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Czołowy chiński przewoźnik zorganizował 20 marca ceremonię chrztu swojego największego samochodowca posiadającego dwupaliwowy napęd, pozwalający na pływanie na LNG. Wenjingkou ma zapewnić większą przepustowość przewozową i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport pojazdów z chińskich do europejskich portów.
Zamówienia na statki masowe spadły do najniższego poziomu od trzech dekad, a kontrakty na budowę nowych statków spadły o 92% rok do roku w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r., poinformowało w tym tygodniu stowarzyszenie branżowe BIMCO. W lutym nie zamówiono żadnych nowych statków w tej kategorii.
Do jednej z kluczowych morskich przepraw świata przybył największy na świecie statek przeznaczony do przewozu samochodów (Pure car, truck carrier, PCTC), Höegh Aurora, obsługiwany przez Höegh Autoliners. Wyróżnia się on nie tylko rozmiarami, ale też nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi, w myśl idei dekarbonizacji branży transportu morskiego.
Deltamarin podpisał umowę z China Merchants Jinling Shipyard na zaprojektowanie i budowę powiększonych statków klasy Shaper dla firmy Wallenius Wilhelmsen. Ma je wyróżniać jak w przypadku poprzednich zamontowanie dwupaliwowych silników zdolnych do pracy na metanolu, co znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisje w porównaniu z obecnie eksploatowanymi statkami.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?