Glamox, światowy lider w dziedzinie oświetlenia, wygrał kontrakty na oświetlenie czterech dodatkowych statków klasy Aurora, należących i obsługiwanych przez Höegh Autoliners. To najnowsze zamówienie jest następstwem kontraktu z października 2022 r. na dostarczenie morskiego oświetlenia LED dla pierwszych ośmiu statków klasy Aurora.
Każdy statek Pure Car and Truck Carrier (PCTC) jest przeznaczony do przewozu 9 100 samochodów. Nowe statki wielopaliwowe mogą działać na czystym amoniaku i są największymi i najbardziej przyjaznymi dla środowiska samochodowcami, jakie kiedykolwiek zbudowano.
- Nasze statki klasy Aurora oznaczają przełom w zrównoważonym transporcie oceanicznym i podkreślają naszą ambicję osiągnięcia zerowej emisji do 2040 roku - powiedział Andreas Enger, dyrektor generalny Höegh Autoliners. - Osiągnięcie tego ambitnego celu wymaga od nas współpracy z podobnie myślącymi partnerami, takimi jak Glamox. Wyposażenie naszych nowych statków w wysokiej jakości energooszczędne oświetlenie morskie oznacza mniejsze zapotrzebowanie na paliwo - dodał.
- Światowy przemysł żeglugowy stoi przed trudnymi celami redukcji emisji, a Höegh Autoliners jest liderem w swoim segmencie w zakresie dekarbonizacji swoich operacji. Postęp technologiczny w budowie statków i wykorzystanie paliw o zerowej emisji, w połączeniu z naszym najnowszym oświetleniem LED z certyfikatem morskim, sprawi, że te behemoty będą jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska - powiedziała Astrid Simonsen Joos, CEO Grupy Glamox.
Cztery nowe statki klasy Aurora są gotowe na zerową emisję dwutlenku węgla i mogą być zasilane czystym amoniakiem. PCTC mają specjalnie wzmocnione pokłady i ulepszone systemy ramp wewnętrznych, aby umożliwić transport pojazdów elektrycznych na wszystkich pokładach i zapewnić większą elastyczność w przypadku cięższych ładunków.
Każdy statek będzie wyposażony w około 3000 świateł LED, w tym światła nawigacyjne, światła pokładowe, reflektory, szperacze i oświetlenie wszystkich wnętrz statków - od maszynowni po mostek, od kuchni po kwatery załogi i wiele innych. Pełny pakiet obejmuje również oświetlenie awaryjne.
Oświetlenie LED z certyfikatem morskim zapewnia doskonałą dystrybucję światła i jest o około 50-60% bardziej energooszczędne niż oświetlenie fluorescencyjne. Ponadto oświetlenie jest objęte dożywotnią gwarancją na 50 000 lub 100 000 godzin, co znacznie obniża koszty konserwacji.
Glamox dostarczy oświetlenie swojemu klientowi China Merchants Heavy Industry dla statków 9-12 w pierwszej połowie 2027 roku, do instalacji w stoczni w Nantong w Chinach. Oczekuje się, że statki wejdą do eksploatacji od lipca 2027 roku.
Dostawy oświetlenia dla pierwszych ośmiu statków rozpoczęły się we wrześniu 2023 roku i potrwają do maja 2025 roku. Pierwsze statki klasy Aurora, Höegh Aurora i Höegh Borealis, zostały dostarczone odpowiednio w sierpniu i wrześniu 2024 r. i pływają pod norweską banderą.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii