W ramach ważnego kroku w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej, firma Höegh Autoliners złożyła zamówienie na silniki Everllence B&W ME-LGIA spalające amoniak. W związku z tym, 4 silniki dwupaliwowe 7S60ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) zostaną dostarczone do jednej z azjatyckich stoczni w ramach budowy 4 jednostek transportowych typu Pure Car/Truck Carriers (PCTC) klasy „Aurora”. Są to statki o pojemności 9100 jednostek CEU (Car Equivalent Unit).
Nowe jednostki trafią do Höegh Autoliners, głównego operatora PCTC i części firmy żeglugowej Leif Höegh & Co. Silniki będą produkowane w Korei Południowej przez firmę HD Hyundai Heavy Industries Co. Ltd.
Sebjørn Dahl, dyrektor operacyjny Höegh Autoliners, powiedział: „Silniki są sercem naszych statków i to, że Everllence wybrało nas do zainstalowania jednych z pierwszych na świecie dwusuwowych silników amoniakalnych na naszych czterech ostatnich statkach klasy Aurora, jest dla nas wyraźnym dowodem zaufania. Ta współpraca podkreśla ich zaufanie do nas jako niezawodnego lidera w przejściu na żeglugę bezemisyjną. Osiągnięcie zera to nasza wspólna ambicja, a Everllence odgrywa kluczową rolę w realizacji naszego celu, jakim jest eksploatacja naszych dużych statków PCTC z wykorzystaniem paliw bezemisyjnych od 2027 roku”.
Bjarne Foldager, dyrektor ds. silników dwusuwowych w Everllence, potwierdził skuteczność badań nad amoniakiem jako paliwem alternatywnym: „To zamówienie – jeden z kilku pilotażowych projektów amoniakowych, które realizujemy w Chinach, Japonii i Korei Południowej – utwierdza nas w przekonaniu, że jesteśmy na dobrej drodze, podobnie jak powszechne zainteresowanie branży naszymi postępami. Przyjęliśmy odpowiedzialne podejście, stawiające bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, do rozwoju tego silnika ze względu na szczególny profil ryzyka związany z amoniakiem i jesteśmy przekonani, że amoniak ostatecznie stanie się jednym z trzech głównych paliw alternatywnych na rynku, obok metanolu i metanu”.
Christian Ludwig – Dyrektor ds. Sprzedaży i Promocji Silników Dwusuwowych w Everllence, opisał badania nad nowym silnikiem.„Od 2023 roku testujemy nasz dwusuwowy silnik amoniakowy i możemy potwierdzić, że spalanie w silniku ME-LGIA jest dokładnie takie, jakiego oczekujemy. Wykorzystując zasadę działania silnika Diesla, koncepcja silnika ME-LGIA ma wiele tych samych zalet, co nasze istniejące silniki dwupaliwowe, które weszły do eksploatacji ponad dekadę temu. Zainspirowani tymi silnikami, stosujemy – między innymi – tę samą konstrukcję oleju uszczelniającego w zaworach wtryskowych wspomagania paliwa, ponieważ okazało się to szczególnie ważne i wydajne. Do końca 2026 roku wstępnie spodziewamy się przeprowadzić niewielką liczbę projektów demonstracyjnych na wodzie, aby umożliwić wprowadzenie na rynek silników ME-LGIA o średnicy G50, S60, G60, G70 i G80, bazując na pozytywnych doświadczeniach eksploatacyjnych”.
Klasa Aurora firmy Höegh będzie największym i najbardziej ekologicznym statkiem PCTC, jaki kiedykolwiek zbudowano, co jeszcze bardziej przyspieszy działania Höegh Autoliners na rzecz dekarbonizacji i wyznaczy nowy standard dla bardziej zrównoważonego transportu dalekomorskiego. Będąc pierwszym statkiem w segmencie PCTC, który otrzymał certyfikaty DNV potwierdzające gotowość do pracy z amoniakiem i metanolem, Aurora będzie również pierwszym statkiem gotowym do eksploatacji napędu amoniakowego o zerowej emisji dwutlenku węgla z silnikiem głównym zaprojektowanym przez Everllence.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek