25 lipca w terminalu Dalian, należącym do COSCO SHIPPING Heavy Industry, miało miejsce przełomowe wydarzenie w procesie dekarbonizacji żeglugi morskiej — spółka SINOBUNKER, będąca częścią COSCO SHIPPING, przeprowadziła pierwszą na świecie operację bunkrowania zielonego amoniaku.
Ta bezemisyjna operacja bunkrowania zielonego amoniaku to nie tylko przełom w branży, ale także przełomowy krok dla chińskiego sektora żeglugowego w kierunku osiągnięcia krajowych celów neutralności węglowej i szczytowej emisji dwutlenku węgla. W przeciwieństwie do konwencjonalnych paliw morskich, spalanie zielonego amoniaku emituje jedynie azot i wodę, co czyni je przełomowym rozwiązaniem w zakresie redukcji emisji ze statków.
Ta pionierska operacja bunkrowania nie tylko stanowi powtarzalny model techniczny nowych zastosowań energii dla globalnego przemysłu żeglugowego, ale także dowodzi nieustającego zaangażowania COSCO SHIPPING w rozwój ekologicznych i niskoemisyjnych operacji.
Zielony amoniak używany w tej operacji bunkrowania został wyprodukowany w całości z energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, co skutecznie zamknęło pętlę w całym łańcuchu wartości – od produkcji zielonego amoniaku, poprzez zieloną energię, jego transport, aż po bunkrowanie i ostateczne wykorzystanie w operacjach statków.
Dzięki wyjątkowym możliwościom zarządzania emisją dwutlenku węgla w całym cyklu życia, a także efektywności środowiskowej i zrównoważonemu rozwojowi, ten zielony produkt amoniakalny został wysoko oceniony przez międzynarodowe instytucje.
Nie tylko uzyskał certyfikat ISCC Plus za międzynarodowy zrównoważony rozwój i emisję dwutlenku węgla, ale także stał się pierwszym na świecie zielonym produktem amoniakalnym, który otrzymał certyfikat odnawialnego amoniaku od Bureau Veritas, globalnej organizacji inspekcyjnej i certyfikującej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii