Koncern HII, jeden z czołowych dostawców okrętów dla sił morskich USA, poinformował 2 lipca o zwodowaniu na rzece James w stanie Wirginia kolejnego okrętu podwodnego z napędem jądrowym. Przyszły USS Arkansas (SSN 800) jest 27. jednostką w swojej serii i 13. , jaką dostarczy stocznia Newport News Shipbuilding (NNS).
To był wyjątkowy dzień dla sił morskich USA. 5 kwietnia największa marynarka wojenna świata wzbogaciła się o 24 okręt atomowy z napędem jądrowym typu Virginia, USS Iowa (SSN 797). Uroczystość wcielenia do służby nastąpiła w Naval Submarine Base New London, bazie okrętów podwodnych US Navy, stanowiącej część kompleksu wojskowego w Groton (hrabstwo New London), w stanie Connecticut.
Jeszcze w grudniu ubiegłego roku marynarka wojenna USA otrzymała szczególny nabytek, okręt podwodny typu Virginia, przyszły USS Iowa (SSN 797). Była to dwunasta jednostka bojowa, która w 2024 roku została przekazana zamawiającemu. Jej wodowanie miało miejsce w czerwcu 2023 roku.
Na terenie stoczni Newport News Shipbuilding (NNS), należącej do koncernu Huntington Ingalls Industries (HHI) odbył się chrzest 27 okrętu podwodnego typu Virginia, przyszłego USS Arkansas (SSN-800). Jednostka w przyszłości wejdzie w skład US Navy.
Marynarka Wojenna przekazała do służby kolejny okręt podwodny typu Virginia USS New Jersey (SSN 796) podczas tradycyjnej ceremonii, która odbyła się 14 września w Naval Weapons Station Earle w Middletown w stanie New Jersey. Wydarzenie było zwieńczeniem procesu trwającego od 2015 roku, ogłoszono nazwę planowanej jednostki.
W stoczni Groton, należącej do General Dynamics Electric Boat, spółki zależnej koncernu General Dynamics, odbyło się 6 sierpnia wodowanie przyszłego USS Idaho (SSN 799). To kolejny okręt podwodny z napędem atomowym typu Virginia, jaki ma wejść w skład sił morskich USA.
Koncern Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosił 25 kwietnia, że jego stocznia Newport News Shipbuilding (NNS) dostarczyła do US Navy kolejny okręt podwodny typu Virginia, USS New Jersey (SSN 796). To 11 okręt tej serii tam zbudowany i 23 w ogóle.
Huntington Ingalls Industries (HII) kończy prace w suchym doku, w trakcie którego wykonano tankowanie i kompleksowy remont USS John C. Stennis (CVN 74), lotniskowca typu Nimitz. To jeden z największych okrętów w arsenale US Navy.
W stoczni Newport News Shipbuilding (NNS) należącej do Huntington Ingalls Industries (HII) odbyło się 23 lutego wodowanie przyszłego USS Massachusetts (SSN 798). To 25 okręt podwodny typu Virginia i 12 z tej serii powstający w Newport. To jedna z dwóch stoczni w całych USA zdolna do projektowania i budowy okrętów podwodnych z napędem atomowym dla US Navy.
Do portu wojennego w Perth, znajdującego się w Zachodniej Australii wszedł USS North Carolina (SSN 777). Wizyta ma związek z wykonywanym patrolem w rejonie Oceanu Indyjskiego i Pacyfiku. Jest to również dowód zmiany polityki australijskiego rządu względem obecności okrętów o napędzie jądrowym, w tym w związku z planowaną budową okrętów tego rodzaju dla Australian Royal Navy w ramach AUKUS.
Groźny pożar statku w Los Angeles. Eksplozja sparaliżowała port
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem