Grupa CMA CGM ogłosiła podpisanie umowy nabycia 20% udziałów w Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). To strategiczna decyzja jednego z największych armatorów na świecie, która wzmacnia jego obecność w jednym z kluczowych portów Europy Północnej.
Globalny handel wytrzymuje zawirowania związane z cłami; w pierwszej połowie 2025 r. światowy handel rozwijał się szybciej niż w jakimkolwiek półroczu od 2010 r., z wyjątkiem odbicia po pandemii - wynika z raportu przygotowanego przez DHL i NYU Stern.
29 października w obecności premiera Chorwacji Andreja Plenkovicia, ministra spraw zagranicznych Danii Larsa Løkke Rasmussena i CEO APM Terminals Keitha Svendsena została oficjalnie zainaugurowana działalność terminala kontenerowego Rijeka Gateway. Jest to pierwsza inwestycja duńskiego armatora Maerska w Europie Środkowo-Wschodniej. Tym samym stanie on w szranki o pozycję lidera przeładunków nad Adriatykiem z Koprem, intensywnie rozwijającym w ostatnim czasie współpracę z francuskim CMA CGM, i Triestem, w którym silnie obecne jes
Chiny rozszerzyły obowiązywanie nowych „specjalnych opłat portowych” także na statki wycieczkowe zawijające do chińskich portów. Branża obawia się, że posunięcie to może doprowadzić do masowych zmian tras i rezygnacji z planowanych wizyt w Chinach.
Zgodnie z zapowiedzią ogłoszoną w kwietniu przez administrację Donalda Trumpa 14 października mają zostać wprowadzone przez USA opłaty na statki wybudowane w Chinach lub których właściciele bądź operatorzy pochodzą z ChRL. Jest to kolejny element wojny handlowej między dwoma mocarstwami. Swoją odpowiedź na to przygotowały już Chiny. Wprowadzenie opłat może jednak nieść za sobą daleko idące skutki dla łańcuchów dostaw i słabnącej wymiany handlowej między tymi państwami.
Cadeler potwierdził odbiór jednostki Wind Ally – pierwszego statku klasy A w swojej flocie, przeznaczonego do instalacji wiatraków na morzu. Wkrótce wypłynie na pierwszy kontrakt na morskiej farmie Hornsea 3 realizowanej przez Orsted, która ma być największą na świecie.
W pierwszej połowie 2025 r. przychody Grupy COSCO z działalności związanej z transportem kontenerowym przekroczyły 104,8 mld RMB. W porównaniu do I półrocza 2024 r. osiągnięto wzrost o 7,49%, z czego COSCO SHIPPING Lines wygenerowało przychody w wysokości przekraczającej 73 mld RMB z działalności związanej z transportem kontenerowym – informuje COSCO Holdings w informacji opublikowanej w sierpniu br.
Przewoźnik COSCO Shipping Lines poinformował, że 21 września do portu w Szanghaju wpłynie kontenerowiec COSCO Netherlands. Wyjątkowość tego wydarzenia kryje się w tym, że jest pierwszym pływającym w ramach nowej linii South China - Southwest US (SEA). Biorąc pod uwagę fakt napięć politycznych na linii Pekin-Waszyngton i co rusz pojawiających się informacji o sankcjach nakładanych przez prezydenta Donalda Trumpa na Chiny, usługa budzi kontrowersje oraz można się zastanawiać nad możliwością jej rozwoju w świetle ostatnich wydarzeń.
Według jednego z zarządzających CK Hutchison Holdings do finalizacji głośnej umowy z BlackRock, na mocy której amerykański fundusz miałby przejąć sieć portów CKHH, nie dojdzie w tym roku. W rozmowy włączył się też nowy chiński inwestor.
W części I naszego opracowania Zwłoka w przewozie ładunków kontenerowych. Część I, podjęta została próba wyjaśnienia aspektów prawnych związanych z opóźnieniem/zwłoką w przewozie ładunków w kontenerze oraz zakresu potencjalnej odpowiedzialności przewoźnika z tego tytułu, przysługujących mu środków obrony prawnej i związanych z tym kwestii.
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią