Kolejny zamawiający otrzymał statek przeznaczony do operacji offshore. Windea Clausius popłynął do Bernhard Schulte Offshore (BS Offshore). Kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A., potwierdzając zdolności polskiego podwykonawcy w zakresie realizacji międzynarodowych zleceń.
Niemiecki armator Bernhard Schulte Offshore właśnie ogłosił przyjęcie do eksploatacji najnowszej jednostki CSOV (Commissioning Service Operation Vessel). Statek został nazwany Windea Curie na cześć Marii Skłodowskiej-Curie, a jego kadłub powstał w gdyńskiej stoczni CRIST.
W piątek z gdyńskiej stoczni CRIST wyholowany został częściowo wyposażony kadłub statku do obsługi morskich farm wiatrowych, budowanego dla Bernhard Schulte Offshore na zlecenie Ulstein Verft.
24 lutego w stoczni Ulstein Verft zwodowano statek serwisowy farm wiatrowych typu Commissioning Service Operation Vessel (CSOV), budowanego dla armatora Bernhard Schulte Offshore. Jednostka częściowo powstawała w gdyńskiej stoczni CRIST.
Na przełomie listopada i grudnia gdyńską stocznię CRIST S.A. opuściła jednostka CSOV przeznaczona do obsługi morskich farm wiatrowych. Statek o oznaczeniu jest NB320 jednym z dwóch budowanych dla Ulstein Verft. Ma stanowić dowód trwałości wieloletniej, polsko-norweskiej współpracy.
Z udziałem głównego wykonawcy budowy, norweskiej stoczni Ulstein Verft, 16 maja odbyła się ceremonia cięcia blach pod jednostkę CSOV (ang. Commissioning Service Operation Vessels), mającej numer budowy nr 322. To kolejne przedsięwzięcie w związku z budową statków do obsługi morskich farm wiatrowych, w jakie jest zaangażowany zakład stoczniowy z Gdyni.
W stoczni CRIST odbyła się połączona ceremonia cięcia stali i położenia stępki pod budowę dwóch jednostek CSOV dla Bernhard Schulte.
Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
Należący do niemieckiej grupy Bernhard Schulte Offshore statek serwisowy (Service Operation Vessel, SOV) do obsługi morskich farm wiatrowych przejdzie modernizację, dzięki której poszerzy się jego zakres operacyjny w ramach energetyki wiatrowej.
Ulstein Verft dostarczył jednostkę do obsługi farm wiatrowych (SOV) Windea Jules Verne armatorowi Bernhard Schulte Offshore, który wyczarterował hybrydowy SOV firmie GE Renewable Energy do operacji na morskiej farmie wiatrowej Merkur w Niemczech.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie