Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
Punktualnie o godzinie 10:00 31 października odbyła się ceremonia cięcia blach do budowy nowego jednokadłubowego statku o numerze NB320, zleconego przez stocznię Ulstein Verft. To już 16 projekt powstający w kooperacji między polską stocznią a norweską spółką. Docelowym zamawiającym jest Bernhard Schulte Offshore.
Budowany w Gdyni statek ma służyć przede wszystkim do transportu personelu, ładunków, paliwa, wody w zbiornikach, części zamiennych i innego wyposażenia pod pokładem i na pokładach otwartych. Napędzany będzie hybrydowymi silnikami korzystającymi z energii elektrycznej i paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku. Statek został zoptymalizowany pod kątem efektywności pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, minimalizując konieczność ręcznego przenoszenia ładunków, narzędzi i części zamiennych. Jego całkowita długość wynosi 89,6 m, a szerokość 19,2 m.
Kształt kadłuba został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia
doskonałych wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości,
stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Wykorzystuje on
technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie
kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez
lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie
komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu
wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Ulstein Verft jest stałym klientem stoczni, a nasza długoletnia owocna współpraca widoczna jest w liczbie zrealizowanych projektów. Ulstein ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy, z którym CRIST ma duże doświadczenie. Stocznia od lat pracuje zgodnie z ich standardami, co pozwala na kontynuowanie współpracy i budowanie kolejnych jednostek.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek