Ostatniego dnia października w gdyńskiej stoczni CRIST oficjalnie ruszyły prace nad kolejnym statkiem do obsługi farm wiatrowych.
Punktualnie o godzinie 10:00 31 października odbyła się ceremonia cięcia blach do budowy nowego jednokadłubowego statku o numerze NB320, zleconego przez stocznię Ulstein Verft. To już 16 projekt powstający w kooperacji między polską stocznią a norweską spółką. Docelowym zamawiającym jest Bernhard Schulte Offshore.
Budowany w Gdyni statek ma służyć przede wszystkim do transportu personelu, ładunków, paliwa, wody w zbiornikach, części zamiennych i innego wyposażenia pod pokładem i na pokładach otwartych. Napędzany będzie hybrydowymi silnikami korzystającymi z energii elektrycznej i paliwa metanolowego. System ładunkowy został starannie zaprojektowany, aby zapewnić bezpieczeństwo oraz sprawną operację załadunku i rozładunku statku. Statek został zoptymalizowany pod kątem efektywności pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, minimalizując konieczność ręcznego przenoszenia ładunków, narzędzi i części zamiennych. Jego całkowita długość wynosi 89,6 m, a szerokość 19,2 m.
Kształt kadłuba został zoptymalizowany pod kątem osiągnięcia
doskonałych wyników w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości,
stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Wykorzystuje on
technologię Ulstein Twin X-Stern, która obejmuje ostrzejsze linie
kadłuba i eliminację płyty pawęży, poprawiając funkcjonalność poprzez
lepsze utrzymanie położenia statku, redukcję wpływu fal, zwiększenie
komfortu i bezpieczeństwa w trudnych warunkach dzięki zmniejszeniu
wpływu fal, wilgotności pokładu i rozprysku.
Ulstein Verft jest stałym klientem stoczni, a nasza długoletnia owocna współpraca widoczna jest w liczbie zrealizowanych projektów. Ulstein ma patent na wyjątkowy kształt dziobu i rufy, z którym CRIST ma duże doświadczenie. Stocznia od lat pracuje zgodnie z ich standardami, co pozwala na kontynuowanie współpracy i budowanie kolejnych jednostek.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym