Podczas bloku prezentacyjnego pt. "Modernizacja Marynarki Wojennej" podczas Defence24 Days przedstawiciele polskiej Marynarki Wojennej prezentowali plany koncepcje rozwoju morskiego rodzaju sił. Z kolei przedstawiciele firm zbrojeniowych zaprezentowali działalność swoich przedsiębiorstw oraz ofertę dla Polski. Wszyscy zaprezentowali szereg informacji, przy czym nie zabrakło tu zaskoczeń.
Połączone Siły Zadaniowe 150 (Combined Task Force 150, CTF-150) pod kanadyjskim dowództwem podsumowały zakończoną 14 kwietnia operację pk. "Crimson Barracuda", mającą na celu zwalczanie przemytników narkotyków na Oceanie Indyjskim, Morzu Arabskim i w Zatoce Omańskiej. Podkreślają tu zaangażowanie państw w walkę z narkobiznesem i powstrzymywanie działalności przestępczej.
Mające swoją główną siedzibę w stolicy Bahrajnu, Manamie, Połączone Siły Zadaniowe 150 (Combined Task Force 150, CTF-150) dokonały kilku spektakularnych zatrzymań jednostek nawodnych wykorzystywanych do transportu narkotyków. Zatoka Perska obok Morza Karaibskiego stała się obszarem intensywnych działań przemytników, których działalność próbują ukrócić siły morskie wielu państw działających w ramach koalicji.
Po tym jak 15 marca holenderskie władze ogłosiły, że to francuski koncern Naval Group zbuduje okręty podwodne dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine), nie brakuje burzliwych komentarzy wokół tej decyzji. Konsorcjum Saab-Damen, które było jednym z oferentów w przetargu, nie godzi się na takie rozwiązanie i wzywa do debaty politycznej w związku z tym.
Francuski koncern będzie współpracował przy dostarczeniu okrętów podwodnych serii Scorpène dla Marynarki Wojennej Indonezji. Jednostki powstaną w krajowej stoczni PT PAL, a Naval Group zapewni transfer technologii. To efekt długofalowej współpracy między rządami Francji i Indonezji, jaką rozpoczęto w sierpniu 2021 roku i umowy o partnerstwie strategicznym między stoczniami obu państw potwierdzoną w lutym 2022 roku.
W stoczni Naval Group we francuskim Cherbourgu odbyła się ceremonia cięcia blach pod atomowy okręt podwodny (SSBN) trzeciej generacji. Wiąże się to z ambitnymi planami państwa, mającymi na celu zapewnienie mu zdolności w zakresie odstraszania nuklearnego przez cały XXI wiek.
Francuski koncern został wybrany przez holenderski resort obrony jako dostawca okrętów podwodnych dla marynarki wojennej (Koninklijke Marine). Wybór oferenta budzi wiele emocji, tym bardziej że przetarg w Holandii odbył się w momencie, gdy wciąż trwają wstępne konsultacje rynkowe i analizy w związku z analogicznym programem "Orka", którego celem jest dostarczenie okrętów tej klasy dla polskiej Marynarki Wojennej. W sprawie obu przedsięwzięć poprosiliśmy koncern o komentarz.
Ministerstwo Obrony Holandii ogłosiło, kto dostarczy nowe okręty podwodne dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine). Wykonawcą będzie francuska firma Naval, która dostarczy cztery okręty serii Barracuda. Informacja wywołała niemałe zdziwienie w kraju i są podejrzenia, że może skończyć się skandalem, gdyż spodziewano się, że zwycięży rodzimy Damen działający w konsorcjum wraz z szwedzkim Saab.
W ramach gotowości operacyjnej 12 stycznia tego roku okręt podwodny zdolny do ataków balistycznych (sous-marin nucléaire d’attaque, SNA) Améthyste (S605) przeprowadził ostatnie ćwiczenia torpedowe modelu F17.2. Było to ukoronowanie lat utrzymywania zdolności w związku z użyciem tej broni i ciągłości rozwijania niezbędnej wiedzy specjalistycznej dla załóg łodzi podwodnych.
Stocznia Naval Group przekazała zamawiającemu drugi okręt podwodny o napędzie atomowym (Submersible Ship Nuclear, SSN) typu Suffern, Duguay-Trouin. Łącznie sześć takich jednostek, określanych jako Barracuda, ma wzmocnić potencjał sił morskich Francji (Marine Nationale).
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"