W czasie rejsu GospodarkaMorska.pl można było się przekonać, że touroperatorzy do Sztokholmu kierują z chęcią statki pasażerskie. Zarząd portu w Sztokholmie ogłosił, że uruchomił dwa przyłącza zasilające z lądu dla statków pasażerskich. W 2025 r. 30% więcej pasażerów niż przed rokiem i ponad 100% niż w 2021 r. Od 2025 r. terminal pasażerski w Sztokholmie zapewnia turystom morskim odwiedziny przez cały rok.
Sezon wycieczkowy w Gdyni trwa w najlepsze. Tylko w poprzednim tygodniu do portu zawinęły dwie luksusowe jednostki, a dzisiaj z samego rana zacumowała kolejna. W czwartek 14 sierpnia Gdynia powitała pasażerów crusiera Seven Seas Voyager od armatora Regent Seven Seas Cruises. Jednostka stała przy Nabrzeżu Francuskim cały dzień, nim wyruszyła w dalszą część podróży.
11 sierpnia w Gdyni przy Nabrzeżu Francuskim zacumował wycieczkowiec linii MSC Cruises - MSC Poesia. To już siódma wizyta tego cruisera w tym sezonie. Do końca roku powróci jeszcze do gdyńskiego portu dwukrotnie: 1 i 8 września.
W gdyńskim porcie, przy Nabrzeżu Francuskim, na kilka godzin zacumował statek wycieczkowy Norwegian Dawn. Odbyło się to w związku z trwającym od kwietnia sezonem, w ramach którego do października pojawi się kilkanaście statków w ramach kilkudziesięciu zawinięć.
Niedawno Cruise Baltic i Cruise Norway ogłosiły ponowne uruchomienie zaktualizowanego Itinerary Planner (Planera Tras Rejsów Statków Pasażerskich). Itinerary Planner to cyfrowe narzędzie zaprojektowane, aby pomóc operatorom cruisów w planowaniu tras, dostarczając informacji o dostępności portów i kluczowych danych portowych w regionie Morza Bałtyckiego i Norwegii. Na mapie turystycznej Cruise Baltic i Cruise Norway znalazł się jedynie Gdańsk. Rosną szanse Trójmiasta i Pomorza. Ale trzeba na nie zapracować.
Położony na zachodzie Bornholmu Port Rønne A/S w 2024 r. mocno zaznaczył swoją pozycję jako wyróżniającego się portu handlowego, pasażerskiego i obsługującego morskie farmy wiatrowe. Ubiegły rok zakończył rekordowymi przychodami ze sprzedaży usług i dużym postępem w zielonej transformacji.
Port Gdynia oficjalnie rozpoczął kolejny sezon wycieczkowców. 29 kwietnia o poranku do Nabrzeża Francuskiego zacumował AIDAmar - 253 metrowy cruiser klasy Icarus, zbudowany w stoczni Meyer Werft dla AIDA Cruises. Tegoroczny sezon potrwa nieco dłużej niż zazwyczaj, bo skończy się dopiero 30 października zawinięciem statku AIDAdiva.
Już w przyszły czwartek 17 kwietnia w Porcie Gdańsk rozpocznie się kolejny sezon wycieczkowy. Przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte zacumuje jednostka Le Champlain, wprowadzona do eksploatacji w 2018 roku i należąca do operatora turystycznego Ponant. Z kolei Port Gdynia powita pierwszy wycieczkowiec – AIDAmar 29 kwietnia.
253-metrowy statek wycieczkowy AIDAmar zawinął do Portu Gdynia we wtorek 22 października. Choć w kalendarzu już na dobre jesień, wizyta wycieczkowca z 2500 pasażerami na pokładzie zwieńczyła letni sezon zawinięć wycieczkowców do Gdyni. Był on lepszy jak w ubiegłym roku – po wstrzymaniu rejsów w czasie pandemii i zawirowaniach geopolitycznych związanych z atakiem Rosji na Ukrainę rynek cruisingowy się odbudowuje.
Mimo jesiennej aury sezon na zawinięcia wycieczkowców nadal trwa. W Porcie Gdynia przy Nabrzeżu Francuskim pojawiła się AIDAdiva.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”