Port Gdynia oficjalnie rozpoczął kolejny sezon wycieczkowców. 29 kwietnia o poranku do Nabrzeża Francuskiego zacumował AIDAmar - 253 metrowy cruiser klasy Icarus, zbudowany w stoczni Meyer Werft dla AIDA Cruises.
W sezonie 2025 zaplanowano łącznie 51 zawinięć statków wycieczkowych do Portu Gdynia, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy obsłużono 42 jednostki. Jak co roku, statki będą cumować przy Nabrzeżu Francuskim, skąd turyści wyruszą na wycieczki po Trójmieście i okolicach. Tegoroczny sezon potrwa nieco dłużej niż zazwyczaj, bo skończy się dopiero 30 października zawinięciem statku AIDAdiva.
— Sezon 2025 rozpoczął się bardzo obiecująco. Rosnąca liczba zawinięć potwierdza, że Port Gdynia jest atrakcyjnym miejscem na mapie turystyki morskiej Bałtyku. Cieszymy się zarówno z powrotu sprawdzonych armatorów, jak i z „premierowych” zawinięć nowych jednostek. Każdy statek to nie tylko wydarzenie w Porcie, ale i realne wsparcie dla lokalnej gospodarki — mówi Ewelina Ziajka, Starszy Specjalista ds. Kluczowych Klientów z Biura Strategii i Analiz Rynkowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Wśród jednostek, które w sezonie 2025 odwiedzą Port Gdynia, nie zabraknie statków znanych już pasażerom, ale również zupełnych nowości. Do portu ponownie zawinie Mein Shiff 7 – jednostka napędzana metanolem, stanowiąca przykład coraz silniejszego trendu w kierunku bardziej ekologicznego żeglugowego transportu pasażerskiego.
Sezon przyniesie również debiut kilku wyjątkowych statków. W lipcu do Gdyni zawinie po raz pierwszy Ilma – ultraluksusowa jednostka, która z pewnością przyciągnie uwagę zarówno pasjonatów morskich podróży, jak i miłośników nowoczesnego designu. W październiku po raz pierwszy pojawi się też Norwegian Prima, który odwiedzi port dwukrotnie w ciągu sezonu.
Nie zabraknie również dobrze znanych bywalców – na gdyńskie nabrzeże powrócą jednostki linii AIDA, a także wspomniany Mein Shiff, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród turystów.
Zawinięcia statków wycieczkowych do Portu Gdynia to nie tylko widowiskowa atrakcja dla mieszkańców i turystów. To także istotne wydarzenie z punktu widzenia gospodarczego – zarówno dla samego portu, jak i całego regionu. Każde zawinięcie to promocja nie tylko infrastruktury portowej, ale również samego miasta, które może zaprezentować się gościom z całego świata.
Dla turystów to niepowtarzalna okazja, by poznać Gdynię – miasto zbudowane nad morzem, które zachwyca modernistyczną architekturą i nadmorskim klimatem. Touroperatorzy organizują pasażerom szeroką gamę wycieczek po Trójmieście i okolicach. Wśród popularnych celów znajduje się m.in. Muzeum Emigracji, mieszczące się tuż przy Nabrzeżu Francuskim, gdzie cumują statki.
Port Gdynia to obecnie największy port wycieczkowy w Polsce i jeden z dziesięciu największych portów na Bałtyku pod względem liczby obsługiwanych turystów. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze, może przyjmować nawet największe jednostki – w tym sezonie będzie to m.in. Celebrity Eclipse, imponujący wycieczkowiec o długości ponad 300 metrów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął