• <

Pierwszy wycieczkowiec sezonu zawinął do Portu Gdynia

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy wycieczkowiec sezonu zawinął do Portu Gdynia
Fot. GospodarkaMorska.pl

Port Gdynia oficjalnie rozpoczął kolejny sezon wycieczkowców. 29 kwietnia o poranku do Nabrzeża Francuskiego zacumował AIDAmar - 253 metrowy cruiser klasy Icarus, zbudowany w stoczni Meyer Werft dla AIDA Cruises. 

W sezonie 2025 zaplanowano łącznie 51 zawinięć statków wycieczkowych do Portu Gdynia, co oznacza wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy obsłużono 42 jednostki. Jak co roku, statki będą cumować przy Nabrzeżu Francuskim, skąd turyści wyruszą na wycieczki po Trójmieście i okolicach. Tegoroczny sezon potrwa nieco dłużej niż zazwyczaj, bo skończy się dopiero 30 października zawinięciem statku AIDAdiva. 

Wycieczkowce wracają do Gdyni


— Sezon 2025 rozpoczął się bardzo obiecująco. Rosnąca liczba zawinięć potwierdza, że Port Gdynia jest atrakcyjnym miejscem na mapie turystyki morskiej Bałtyku. Cieszymy się zarówno z powrotu sprawdzonych armatorów, jak i z „premierowych” zawinięć nowych jednostek. Każdy statek to nie tylko wydarzenie w Porcie, ale i realne wsparcie dla lokalnej gospodarki — mówi Ewelina Ziajka, Starszy Specjalista ds. Kluczowych Klientów z Biura Strategii i Analiz Rynkowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Wśród jednostek, które w sezonie 2025 odwiedzą Port Gdynia, nie zabraknie statków znanych już pasażerom, ale również zupełnych nowości. Do portu ponownie zawinie Mein Shiff 7 – jednostka napędzana metanolem, stanowiąca przykład coraz silniejszego trendu w kierunku bardziej ekologicznego żeglugowego transportu pasażerskiego.

Sezon przyniesie również debiut kilku wyjątkowych statków. W lipcu do Gdyni zawinie po raz pierwszy Ilma – ultraluksusowa jednostka, która z pewnością przyciągnie uwagę zarówno pasjonatów morskich podróży, jak i miłośników nowoczesnego designu. W październiku po raz pierwszy pojawi się też Norwegian Prima, który odwiedzi port dwukrotnie w ciągu sezonu.

Nie zabraknie również dobrze znanych bywalców – na gdyńskie nabrzeże powrócą jednostki linii AIDA, a także wspomniany Mein Shiff, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród turystów.

Korzyść dla miasta, portu i regionu


Zawinięcia statków wycieczkowych do Portu Gdynia to nie tylko widowiskowa atrakcja dla mieszkańców i turystów. To także istotne wydarzenie z punktu widzenia gospodarczego – zarówno dla samego portu, jak i całego regionu. Każde zawinięcie to promocja nie tylko infrastruktury portowej, ale również samego miasta, które może zaprezentować się gościom z całego świata.

Dla turystów to niepowtarzalna okazja, by poznać Gdynię – miasto zbudowane nad morzem, które zachwyca modernistyczną architekturą i nadmorskim klimatem. Touroperatorzy organizują pasażerom szeroką gamę wycieczek po Trójmieście i okolicach. Wśród popularnych celów znajduje się m.in. Muzeum Emigracji, mieszczące się tuż przy Nabrzeżu Francuskim, gdzie cumują statki.

Port Gdynia to obecnie największy port wycieczkowy w Polsce i jeden z dziesięciu największych portów na Bałtyku pod względem liczby obsługiwanych turystów. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze, może przyjmować nawet największe jednostki – w tym sezonie będzie to m.in. Celebrity Eclipse, imponujący wycieczkowiec o długości ponad 300 metrów.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.