253-metrowy statek wycieczkowy AIDAmar zawinął do Portu Gdynia we wtorek 22 października. Choć w kalendarzu już na dobre jesień, wizyta wycieczkowca z 2500 pasażerami na pokładzie zwieńczyła letni sezon zawinięć wycieczkowców do Gdyni. Był on lepszy jak w ubiegłym roku – po wstrzymaniu rejsów w czasie pandemii i zawirowaniach geopolitycznych związanych z atakiem Rosji na Ukrainę rynek cruisingowy się odbudowuje.
W kończącym się sezonie wycieczkowce do Gdyni zawijały 43 razy. To więcej niż w ubiegłym roku, w którym zawinić było 36. Niespodziewanie Gdynia przyjęła więcej jednostek, niż miała w harmonogramie, a to z powodu pożaru hali w Porcie Gdańsk, do którego doszło w połowie lipca. Tuż po zdarzeniu dwa statki zostały przekierowane do Portu Gdynia.
"Uśmiechnięte" wycieczkowce stałymi bywalcami w Gdyni
Armator
Aida Cruises, którego statki mają charakterystycznie malowane
"uśmiechnięty" dzioby, to stały bywalec w Porcie Gdynia, jednostka tej
linii, czyli AIDADiva, rozpoczęła ten sezon w Gdyni w, a AIDAMar, podobnie jak w ubiegłym roku, go zamyka. W sumie statki tego armatora
zawijały do Gdyni w tym sezonie aż 16 razy.
Wieńczący sezon w
Gdyni AIDAmar to częsty gość w porcie, co wcale nie odejmuje jego
atrakcyjności. Jednostka została zbudowana w niemieckiej stoczni Meyer
Werft w 2012 roku. Jest własnością Carnival Corporation & PLC, a
jego operatorem jest AIDA Cruises. Na 14 pokładch statku znajduje się
łącznie 1097 kabin, większość z nich z balkonami. Na pasażerów czekają
m.in. restauracje i bary, kino 4D, butiki, kasyno, baseny, SPA i
biblioteka, a także boiska do koszykówki i siatkówki. AIDAmar ma również
własny browar. Oprócz załogi, pasażerów obsługują humanoidalne roboty,
które m.in. witają gości, udzielają informacji o atrakcjach i promocjach
na pokładzie oraz dostępnych wycieczkach.
W Porcie Gdańsk ostatni wycieczkowiec w grudniu
Port
Gdańsk jeszcze nie kończy sezonu. Ostatnie wejścia do portu zaplanowane
jest na 6 i 15 grudnia. W Gdańsku sezon zakończy wizyta statku Le
Commandant Charcot. Jest to wycieczkowiec ekspedycyjny, czyli
przygotowany do odwiedzania rejonów arktycznych. Nowoczesna jednostka
hybrydowo-elektryczna zasilana jest LNG. Została zbudowana w 2021 r. Ma
150 m długości, ma 5 pokładów i może zabrać 270 gości oraz 190 członków
załogi. Wszystkie 92 kabiny i apartamenty na pokładzie Le Commandant
Charcot są wyposażone w prywatne i przestronne balkony lub tarasy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął