W ostatnich dniach doszło do sporu dyplomatycznego między Australią a Chinami. Kością niezgody jest kluczowy w północnej części pierwszego z tych krajów Port Darwin, dzierżawiony od 2015 roku przez chińskiego operatora Landbridge. Rząd w Canberrze chce odzyskać port, co Pekin określa jako działanie „wątpliwe etycznie”.
Według mediów prace na budowie linii najwyższych napięć Choczewo-Żarnowiec, którą ma być wyprowadzana energia produkowana przez morskie farmy wiatrowe, stanęła. Powodem są problemy finansowe wykonawcy.
Najnowszy statek wycieczkowy budowany przez niemiecką stocznię w Papenburgu miał osiągnąć ważny etap prac. 2 marca opuścił zakład i został odholowany do holenderskiego portu Eemshaven nad rzeką Ems, gdzie przybył wieczorem następnego dnia. Zgodnie z planem Asuka III ma rozpocząć próby morskie i otrzymać resztę wyposażenia, nim trafi do zamawiającego.
Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej poinformowało, że 21 grudnia br. wchodząca w skład Floty Północnej fregata Admirał Gorszkow zakończyła przejście przez Kanał La Manche i kontynuowała podróż na północ. Resort wskazał, że okręt ma „kontynuować rejs zgodnie z planem”. Jednostkę stale monitorowały siły morskie państw NATO.
Rosyjskie władze poinformowały o manewrach trzeciej fregaty proj. 22350, Admirał Gołowko, które odbyły się w rejonie Kanału La Manche i Oceanu Atlantyckiego. Obecność okrętu w tym rejonie była pilnie monitorowana przez państwa NATO, z racji na posiadane przez tę jednostkę uzbrojenie w postaci pocisków hipersonicznych Cyrkon.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała o zaawansowanym przebiegu prac nad statkiem wycieczkowym dla NYK Cruises. Podkreśla też istotne znaczenie realizacji takich zleceń w ramach portfela zamówień zakładu, pozwalając na utrzymanie ciągłości pracy.
Podczas Rejsu z GospodarkaMorska.pl dużo emocji wzbudził panel poświęcony tematyce stoczniowej. Zebrani paneliści dyskutowali na temat warunków koniecznych dla rozwoju przemysłu stoczniowego. Poruszono szereg istotnych kwestii, które miały wpływ na rozwój tej branży w Polsce oraz na obecne wyzwania, z jakimi się zmaga.
Do gdyńskiego portu wojennego wszedł na krótko okręt rozpoznania radioelektronicznego HswMS Artemis (A202), wchodzący w skład Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej (Svenska Marinen). Prawdopodobnie celem było uzupełnienie zapasów i przygotowanie do dalszego działania. Ze względu na podobieństwo do powstających okrętów SIGINT programu "Delfin" oraz faktu, że kadłub jednostki powstawał w dwóch gdyńskich stoczniach, wzbudza ona duże zainteresowanie.
Niemiecka stocznia Meyer Werft, specjalizująca się w budowie luksusowych wycieczkowców, która ostatnio popadła w problemy finansowe, najpewniej otrzyma pomoc od rządu federalnego Niemiec oraz Dolnej Saksonii. Potrzebne są tylko ostatnie zgody.
Jak poinformowały Siły Zbrojne Ukrainy, jeszcze 15 lutego służbę bojową na Morzu Czarnym pełniły cztery okręty Floty Czarnomorskiej. Wśród nich jest nowoczesna fregata proj. 11356M Admirał Makarow (799), stanowiąca potencjalnie największe zagrożenie z nich dla broniącego się państwa. Odbywa się to niedługo po spektakularnym sukcesie, jakim było zatopienie okrętu desantowego Cezar Kunikow.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”