Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała o zaawansowanym przebiegu prac nad statkiem wycieczkowym dla NYK Cruises. Podkreśla też istotne znaczenie realizacji takich zleceń w ramach portfela zamówień zakładu, pozwalając na utrzymanie ciągłości pracy.
Zaprezentowany na zdjęciu statek jest w znacznej mierze gotowy, aktualnie trwają intensywne prace doposażeniowe. Zamówienie na niego firma żeglugowa NYK Cruises złożyła w marcu 2021 roku, jeszcze w okresie pandemii COVID-19, co było bardzo trudnym okresem dla Meyer Werft jak i całej branży skupionej wokół wycieczkowców. Budowa statku ostatecznie ruszyła we wrześniu ub. r., więc po roku prace są już mocno zaawansowane.
Stocznia podkreśla, że w trakcie budowy korzysta z wielu niestandardowych rozwiązań, jakie mają znaleźć się na jednostce. Wśród nich są hydrodynamika zoptymalizowana zgodnie z planowanymi trasami, zaawansowane systemy sterowania oraz udogodnienia pokładowe dostosowane do potrzeb japońskich pasażerów. Projekt zakłada nie tylko znaczne udogodnienia dla nich, ale też załogi, w myśl tego, że samopoczucie personelu, który często jest w podróży przez wiele tygodni, można znacznie poprawić. Stąd na statku znajdą się choćby pokoje przyjazne alergikom. Dzięki własnemu rozwojowi i certyfikacji ECARF stocznia chce dokonać decydującej zmiany i dostarczyć klientowi przyszłościowe statki, wyznaczając nowe standardy.
Asuka III ma 230 metrów długości i 29,8 metra szerokości. Na pokładzie znajdują się apartamenty dla 744 pasażerów. Pojemność jednostki wynosi 52 200 GT. Wycieczkowiec jest napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG), co ma zapewniać ograniczenie emisji CO2. Oprócz tego projekt zakłada niemal całkowitą eliminację tlenków azotu i cząstek stałych oraz zupełny brak emisji tlenków siarki.
Planowane przekazanie statku ma nastąpić w 2025 roku.
Realizacja tego zamówienia jest tak istotna dla stoczni w Papenburgu z racji na problemy finansowe, w związku z czym na ratunek zakładu ruszyły niemieckie władze federalne oraz lokalne. W tym miesiącu Meyer Werft przekazał nowy wycieczkowiec dla Disney Cruise Line, Disney Treasure.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek