Najnowszy statek wycieczkowy budowany przez niemiecką stocznię w Papenburgu miał osiągnąć ważny etap prac. 2 marca opuścił zakład i został odholowany do holenderskiego portu Eemshaven nad rzeką Ems, gdzie przybył wieczorem następnego dnia. Zgodnie z planem Asuka III ma rozpocząć próby morskie i otrzymać resztę wyposażenia, nim trafi do zamawiającego.
Stocznia przygotowała harmonogram z myślą m.in. o miłośnikach tematyki morskiej, chcących zobaczyć statek, ale też ze względów bezpieczeństwa, w tym ruchu wodnego. Brano tu pod uwagę opóźnienia w zależności od warunków pogodowych i pływowych. Podróż miała potrwać od 2 do 3 marca.
Asuka III ma 230 metrów długości i 29,8 metra szerokości. Na pokładzie znajdują się apartamenty dla 744 pasażerów. Pojemność jednostki wynosi 52 200 GT. Wycieczkowiec jest napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG), co ma zapewniać ograniczenie emisji CO2. Oprócz tego projekt zakłada niemal całkowitą eliminację tlenków azotu i cząstek stałych oraz zupełny brak emisji tlenków siarki. Projekt zakłada nie tylko znaczne udogodnienia dla nich, ale też załogi, w myśl tego, że samopoczucie personelu, który często jest w podróży przez wiele tygodni, można znacznie poprawić. Stąd na statku znajdą się choćby pokoje przyjazne alergikom.
Próby morskie to kolejny, ważny etap przy budowie statku, na które zamówienie firma żeglugowa NYK Cruises złożyła w marcu 2021 roku, jeszcze w okresie pandemii COVID-19, co było bardzo trudnym okresem dla Meyer Werft jak i całej branży skupionej wokół wycieczkowców. Budowa statku ostatecznie ruszyła we wrześniu 2023 roku. Planowane przekazanie statku ma nastąpić w 2025 roku.
Realizacja tego zamówienia jest tak istotna dla stoczni w Papenburgu z racji na problemy finansowe, w związku z czym na ratunek zakładu ruszyły niemieckie władze federalne oraz lokalne. W ubiegłym roku Meyer Werft przekazał nowy wycieczkowiec dla Disney Cruise Line, Disney Treasure.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów