Royal Caribbean poinformował 21 stycznia br. o podpisaniu umowy z francuską stocznią Chantiers de l'Atlantique na szósty statek wycieczkowy z serii Edge. Trafi on w skład floty jednego z podmiotów giganta żeglugi turystycznej, Celebrity Cruises, do 2028 roku.
Określany roboczo jako Edge 6 będzie bliźniaczym statkiem Celebrity Xcel, który przygotowuje się do wypłynięcia w inauguracyjny rejs jeszcze w tym roku. Inne statki z serii Edge to Celebrity Ascent, Celebrity Beyond, Celebrity Apex i Celebrity Edge, dostarczane do Celebrity Cruises od 2018 roku.
– Seria Edge firmy Celebrity na nowo zdefiniowała morskie podróże premium, łącząc przełomowy design i niezapomniane wrażenia gości. Każdy statek z tej wielokrotnie nagradzanej serii wyznaczył nowy standard dla branży, a Celebrity Xcel, który wypłynie jeszcze w tym roku, nie jest wyjątkiem” – powiedział Jason Liberty, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group.
– Celebrity Xcel będzie szczęśliwym miejscem dla urlopowiczów na całym świecie, gdy zostanie zwodowany w listopadzie i jesteśmy podekscytowani, że możemy zobowiązać się do dostarczenia jej siostrzanego statku Edge 6. Celebrity Xcel będzie kontynuacją tego, co najlepsze w statkach z serii Edge, w połączeniu z siedmioma nowymi doświadczeniami, a wszystko to udoskonalone z pomocą naszych niedawno ogłoszonych Xcel Dream Makers, pierwszego w branży programu, w ramach którego pasażerowie podejmują ostateczne decyzje dotyczące kulinariów, wystroju wnętrz i rozrywki - przekazała Laura Hodges Bethge, prezes Celebrity Cruises.
– Silne więzi między Chantiers de l'Atlantique i Royal Caribbean Group doprowadziły do stworzenia unikalnego projektu Edge Series. Ten szósty statek stanowi uosobienie pionierskiej serii w branży rejsów wycieczkowych, która jest zarówno elegancka, wydajna, jak i coraz bardziej innowacyjna, zwłaszcza dzięki możliwościom metanolu – zaznaczył Laurent Castaing, dyrektor generalny Chantiers de l'Atlantique.
Statki Celebrity Cruises z serii Edge mają wyróżniać się nowoczesnymi udogodnieniami dla pasażerów, oferując także szereg atrakcji. Wszystkie pływają pod flaga maltańską. Prawdopodobne rozmiary nowego wycieczkowca to 327 metrów długości, 39 metrów szerokości i tonaż wynoszący ponad 140 000 GT. Moc zapewniają generatory Wärtsilä, po dwa 8L46F i12V46F oraz jeden 12V32E. W skład napędu wchodzą dwa silniki wysokoprężne ABB Azipod oraz cztery pędniki tunelowe Brunvoll FU115. Posiada 17 pokładów, na których znajduje się 1650 kabin dla ponad 3000 gości. Oprócz tego w wyposażeniu znajdą się lokale usługowe (kawiarnie, restauracje, bary, kluby, salony gier), a także baseny, sauny, jaccuzi, ogrody tematyczne, kino i teatr. Celebrity Cruises podkreśla, że wycieczkowiec zostanie wzbogacony w szereg innowacji, jak kabiny projektu Infinite Veranda czy pływająca platforma Magic Carpet.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów