Mająca siedzibę w niemieckim Papenburgu stocznia Meyer Werft informuje o kolejnych postępach przy budowie nowego wycieczkowca dla japońskiej firmy żeglugowej Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Wskazuje też na zbliżający się wielkimi krokami termin przekazania statku zamawiającemu.
Obecnie realizowane prace stoczniowe odbywają się w doku budowlanym 2, mieszczącym się w zadaszonej hali kadłubowej. Firma poinformowała, że niedawno dostarczono elementy lejka, czyli komina statku. Zostanie on zainstalowany na początku przyszłego roku, po opuszczeniu hali przez statek. Został on pomalowany w barwy firmy zamawiającej statek, trzy białe i dwa czerwone pasy. Ma on nadać wycieczkowcowi wygląd podobny do swojego odpowiednika we flocie NYK, Asuka II.

Asuka III ma 230 metrów długości i 29,8 metra szerokości. Na pokładzie znajdują się apartamenty dla 744 pasażerów. Pojemność jednostki wynosi 52 200 GT. Wycieczkowiec jest napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG), co ma zapewniać ograniczenie emisji CO2. Oprócz tego projekt zakłada niemal całkowitą eliminację tlenków azotu i cząstek stałych oraz zupełny brak emisji tlenków siarki.
Stocznia podkreśla, że w trakcie budowy korzysta z wielu innowacyjnych rozwiązań. Wśród nich są hydrodynamika zoptymalizowana zgodnie z planowanymi trasami, zaawansowane systemy sterowania oraz udogodnienia pokładowe dostosowane do potrzeb japońskich pasażerów. Projekt zakłada nie tylko znaczne udogodnienia dla nich, ale też załogi, w myśl tego, że samopoczucie personelu, który często jest w podróży przez wiele tygodni, można znacznie poprawić. Stąd na statku znajdą się choćby pokoje przyjazne alergikom.
Planowane przekazanie statku ma nastąpić w 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów