• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Kołobrzeg liczy na nowe rekordy. Coraz większe statki obsługiwane przy nabrzeżach

Do Portu Kołobrzeg przybył statek ze znacznym ładunkiem kruszywa i o znacznym zanurzeniu, spełniając jednak dopuszczalne wymiary. Zawinięcia coraz większych statków oraz rosnące przeładunki mają wpisywać się w rozwój infrastruktury portowej, a także wzrost znaczenia Kołobrzegu w branży morskiej.

30.10.2025, 16:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Masowiec PŻM Szczecin w szczecińskim porcie. Niecodzienna wizyta

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o niedawnej wizycie masowca Polskiej Żeglugi Morskiej w szczecińskim porcie. Wyjątkowość tego zawinięcia wynikała z faktu, że statek ten nazywa się Szczecin.

14.10.2025, 13:15
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

CSL Flexvik — innowacyjny projekt konwersji hybrydowej jednostki zrealizowany przez Westcon Design Poland

CSL Flexvik, należący do kanadyjskiego armatora CSL, przeszedł kompleksową konwersję, która przekształciła go z typowego masowca w hybrydową jednostkę samoprzeładowczą.

08.10.2025, 11:14
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na czas – paliwo i roszczenia ładunkowe

Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem naszej publikacji Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe? W umowie czarteru na czas, kwestia paliwa statkowego (tzw. „bunkru”) leży, co do zasady, po stronie czarterującego. Oznacza to w praktyce, iż już na datę przejęcia statku przez czarterujących z chwilą rozpoczęcia umowy, czarterujący przejmuje i płaci armatorowi za paliwo, które na ten moment statek posiadał.

05.09.2025, 14:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdański Eksploatacja nie zwalnia tempa – kolejne statki, kolejne przeładunki

Przy nabrzeżach, na których swoje przeładunki realizuje Port Gdański Eksploatacja, nieustannie trwa praca. W ostatnim czasie obsługiwane były m.in. jednostki Rostrum Optima i Matin Bey, które przywiozły do Polski węgiel oraz wyroby stalowe.

01.09.2025, 23:15
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rekord tonażowy w Porcie Szczecin

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał, że w szczecińskim porcie padł rekord tonażowy za sprawą 229-metrowego statku MV Tokugawa, który dostarczył blisko 50 tys. ton towaru.

28.08.2025, 08:56
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Statek z pomocą humanitarną dla Gazy utknął u wybrzeży Izraela

Misja dostarczenia znaczącej ilości pomocy humanitarnej do Strefy Gazy napotkała opóźnienia. Statek Henke, 5-tysięcznotonowy masowiec pod banderą Panamy, zamiast wejść do portu Aszdod 19 sierpnia, od kilku dni krąży u wybrzeży północnego Izraela.

22.08.2025, 12:26
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Anemoi Marine Technologies zdobywa duże dofinansowanie w Wielkiej Brytanii na rozwój projektu żagla wirnikowego

Firma Anemoi Marine Technologies zdobyła dofinansowanie w szóstej rundzie konkursu Clean Maritime Demonstration Competition. Projekt o wartości 1,2 miliona funtów posłuży opracowaniue składanego systemu żagli nowej generacji, dostosowanego do masowców Kamsarmax i Panamax, a także udoskonalenia aerodynamiczne, których celem jest zwiększenie oszczędności paliwa podczas rejsów.

05.08.2025, 21:58
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Grecki statek, kolumbijski węgiel, izraelski odbiorca, maltańska flaga. Kontrowersyjny transport, Kolumbia grozi marynarką wojenną

Choć jeszcze w zeszłym roku kolumbijski prezydent zakazał eksportu węgla do Izraela w związku z wojną w Strefie Gazy, grecki masowiec Fortune właśnie go tam transportuje. Sprawę ujawnili kolumbijscy górnicy. Tamtejszy rząd zastanawia się nad reakcją, a maltańscy aktywiści wzywają do działania państwo flagi.

05.08.2025, 10:09
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Kolejny podejrzany statek w pobliżu kabla łączącego Polskę i Szwecję przegoniony przez polskie siły morskie

Przez dwa dni, w pobliżu kabla przesyłowego SwePol Link, miał prowadzić podejrzaną aktywność statek. To kolejny raz, jak kluczowa infrastruktura krytyczna dla Polski staje się prawdopodobnym celem działań sabotażowych, co wymusza większą uwagę polskich służb i przypomina o roli Bałtyku w systemie bezpieczeństwa państwa.

04.08.2025, 21:50
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.