Do Portu Kołobrzeg przybył statek ze znacznym ładunkiem kruszywa i o znacznym zanurzeniu, spełniając jednak dopuszczalne wymiary. Zawinięcia coraz większych statków oraz rosnące przeładunki mają wpisywać się w rozwój infrastruktury portowej, a także wzrost znaczenia Kołobrzegu w branży morskiej.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o niedawnej wizycie masowca Polskiej Żeglugi Morskiej w szczecińskim porcie. Wyjątkowość tego zawinięcia wynikała z faktu, że statek ten nazywa się Szczecin.
CSL Flexvik, należący do kanadyjskiego armatora CSL, przeszedł kompleksową konwersję, która przekształciła go z typowego masowca w hybrydową jednostkę samoprzeładowczą.
Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem naszej publikacji Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe? W umowie czarteru na czas, kwestia paliwa statkowego (tzw. „bunkru”) leży, co do zasady, po stronie czarterującego. Oznacza to w praktyce, iż już na datę przejęcia statku przez czarterujących z chwilą rozpoczęcia umowy, czarterujący przejmuje i płaci armatorowi za paliwo, które na ten moment statek posiadał.
Przy nabrzeżach, na których swoje przeładunki realizuje Port Gdański Eksploatacja, nieustannie trwa praca. W ostatnim czasie obsługiwane były m.in. jednostki Rostrum Optima i Matin Bey, które przywiozły do Polski węgiel oraz wyroby stalowe.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał, że w szczecińskim porcie padł rekord tonażowy za sprawą 229-metrowego statku MV Tokugawa, który dostarczył blisko 50 tys. ton towaru.
Misja dostarczenia znaczącej ilości pomocy humanitarnej do Strefy Gazy napotkała opóźnienia. Statek Henke, 5-tysięcznotonowy masowiec pod banderą Panamy, zamiast wejść do portu Aszdod 19 sierpnia, od kilku dni krąży u wybrzeży północnego Izraela.
Firma Anemoi Marine Technologies zdobyła dofinansowanie w szóstej rundzie konkursu Clean Maritime Demonstration Competition. Projekt o wartości 1,2 miliona funtów posłuży opracowaniue składanego systemu żagli nowej generacji, dostosowanego do masowców Kamsarmax i Panamax, a także udoskonalenia aerodynamiczne, których celem jest zwiększenie oszczędności paliwa podczas rejsów.
Choć jeszcze w zeszłym roku kolumbijski prezydent zakazał eksportu węgla do Izraela w związku z wojną w Strefie Gazy, grecki masowiec Fortune właśnie go tam transportuje. Sprawę ujawnili kolumbijscy górnicy. Tamtejszy rząd zastanawia się nad reakcją, a maltańscy aktywiści wzywają do działania państwo flagi.
Przez dwa dni, w pobliżu kabla przesyłowego SwePol Link, miał prowadzić podejrzaną aktywność statek. To kolejny raz, jak kluczowa infrastruktura krytyczna dla Polski staje się prawdopodobnym celem działań sabotażowych, co wymusza większą uwagę polskich służb i przypomina o roli Bałtyku w systemie bezpieczeństwa państwa.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem