• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Budowa statków FRS Windcat wchodzi w ostatnią fazę. Wkrótce wyruszą wspierać polskie projekty offshore

Firma FRS Windcat Polska poinformowała o kluczowym etapie prac nad statkami Windcat 61 i Windcat 62. Budowane w gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. jednostki niedługo zostaną przekazane zamawiającemu. Będą one przeznaczone do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej.

22.09.2025, 15:13
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wodorowe CTV dla FRS Windcat Polska są już prawie gotowe. Powstają w polskiej stoczni

Jak informuje FRS Windcat Polska Sp. z o.o., dwa kadłuby nowo budowanych statków serii MK5 są prawie gotowe. Powstają w gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. Jednostki Windcat 61 i Windcat 62 będą dostępne do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej.

08.11.2024, 15:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Położono stępkę pod pierwszy na Litwie statek napędzany wodorem i energią elektryczną

W stoczni Western Baltija Shipbuilding (WBS) na zlecenie Państwowego Zarządu Portu Morskiego w Kłajpedzie oficjalnie rozpoczęto budowę pierwszego w historii państwa statku napędzanego wodorem. Statek ten, zaprojektowany do zarządzania odpadami, ma stać się symbolem dla Litwy w zakresie jej zaangażowania w zmniejszanie wpływu na środowisko. Jednocześnie projekt ten ma świadczyć o zdolności do łączenia umiejętności specjalistów o wysokim poziomie kompetencji w celu realizacji innowacyjnych projektów.

01.07.2024, 15:05
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

FRS Windcat Polska zamawia wodorowe CTV w polskiej stoczni

Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska Sp. z o.o., otrzyma dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Jest to kolejny krok, w którym firma zaznacza swój wkład w Polski local content podczas budowy i eksploatacji polskich morskich farm wiatrowych.

10.06.2024, 10:37
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Francuzi wykorzystają barkę wodorową do elektryfikacji statków w porcie

Firmy Améthyste, ArianeGroup, Cetim, HDF Energy, Rubis Terminal i Sofresid Engineering połączyły siły w projekcie budowy wielousługowej barki energetyczne Elemanta H2. Posłuży do zaopatrywania dużych statków w ekologiczną energię elektryczną i wodór, zmniejszając podczas postoju w porcie ich emisję zanieczyszczeń o ponad 80 proc.

09.07.2022, 14:15
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Skandynawski kurs na hydrogen i projekty w żegludze i portach. Polska ma nowy kurs. Czas na projekty

Norweski operator promowy Norled odebrał dostawę „pierwszego na świecie promu napędzanego ciekłym wodorem” MF Hydra. Niedawno grupa technologiczna Wärtsilä, wraz z RINA, ABB, Helbio – filią Metacon AB, Liberian Registry, oraz firmą specjalizującą się w produkcji ds. energii połączyły siły w celu opracowania rozwiązania wykorzystującego wodór jako paliwo. W Geteborgu, Kopenhadze. Oslo i innych miastach skandynawskich przygotowują się do obsługi statków z napędem wodorowym.

30.11.2021, 12:11
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL zamawia cztery gazowce LNG na czarter dla rosyjskiego giganta

Mitsui OSK Lines (MOL) ogłosił, że zamówił cztery nowe gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG) od południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) z dostawą w 2024 roku.

22.09.2021, 11:10
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

MOL planuje budowę statków o zerowej emisji netto

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza posiadać we flocie statki o zerowej emisji netto w najbliższych latach zgodnie z wizją środowiskową osiągnięcia zerowych emisji netto gazów cieplarnianych do 2050 roku.

21.06.2021, 14:53
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem

Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.

05.10.2020, 16:32
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.