• <
ALFA_LAVAL_TOP_2021

Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem
Ulstein zaprojektował hybrydową jednostkę do instalacji turbin wiatrowych napędzaną wodorem - GospodarkaMorska.pl
Ulstein

PMK

05.10.2020

Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej, napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.

Według Ulsteina jack-up może działać przez 75% czasu w trybie bezemisyjnym. Firma podała, że stosując łatwo dostępną technologię, dodatkowy koszt jest ograniczony do mniej niż pięciu procent całkowitych nakładów inwestycyjnych.

Większość nowych projektów jack-up zawiera hybrydowy system akumulatorowy oprócz zestawów generatorów diesla, z przyszłą opcją systemu ogniw paliwowych zasilanych wodorem.

System magazynowania energii o dużej mocy (BESS) ma jednak wady, takie jak duża waga i wysokie koszty. Nie jest to korzystne w przypadku konstrukcji WTIV, gdzie oszczędność masy jest niezbędna do optymalizacji zmiennego obciążenia pokładu, powiedział Ulstein.

- Dokładnie przeanalizowaliśmy cykl operacyjny WTIV i przyjrzeliśmy się zapotrzebowaniu na moc w różnych trybach pracy - powiedział Ko Stroo, kierownik produktu w Ulstein.

- Analiza ta wykazała, że ok. 75% czasu WTIV znajduje się w pozycji podniesionej, wykonując operacje dźwigowe. Użycie połączenia wodorowego ogniwa paliwowego i stosunkowo małego systemu magazynowania energii z akumulatora (BESS) jest wtedy wystarczające, aby sprostać całkowitemu zapotrzebowaniu na moc na pokładzie i obciążeniach szczytowych żurawia.

Jest to drugi projekt wodorowej jednostki hybrydowej Ulsteina po statku wsparcia konstrukcyjnego SX190.

- Ta sama filozofia projektowa, jak w przypadku naszego pierwszego projektu SX190 napędzanego wodorem, zaowocowała znacznie bardziej atrakcyjnym uzasadnieniem biznesowym w przypadku zastosowania na statku do instalacji turbin - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający biura projektowego Ulstein w Rotterdamie.

- Hybrydowy system wodorowy konstrukcji ULSTEIN J102 został opracowany w taki sposób, aby przyszłe osiągnięcia w technologii wodorowej można było łatwo zamontować na statku bez większych modyfikacji - powiedział Ulstein.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27740,00 $ tona -1,32% 8 kwi
 Cynk 2827,00 $ tona 0,71% 8 kwi
 Aluminium 2267,00 $ tona 1,25% 8 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.