Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej, napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.
Według Ulsteina jack-up może działać przez 75% czasu w trybie bezemisyjnym. Firma podała, że stosując łatwo dostępną technologię, dodatkowy koszt jest ograniczony do mniej niż pięciu procent całkowitych nakładów inwestycyjnych.
Większość nowych projektów jack-up zawiera hybrydowy system akumulatorowy oprócz zestawów generatorów diesla, z przyszłą opcją systemu ogniw paliwowych zasilanych wodorem.
System magazynowania energii o dużej mocy (BESS) ma jednak wady, takie jak duża waga i wysokie koszty. Nie jest to korzystne w przypadku konstrukcji WTIV, gdzie oszczędność masy jest niezbędna do optymalizacji zmiennego obciążenia pokładu, powiedział Ulstein.
- Dokładnie przeanalizowaliśmy cykl operacyjny WTIV i przyjrzeliśmy się zapotrzebowaniu na moc w różnych trybach pracy - powiedział Ko Stroo, kierownik produktu w Ulstein.
- Analiza ta wykazała, że ok. 75% czasu WTIV znajduje się w pozycji podniesionej, wykonując operacje dźwigowe. Użycie połączenia wodorowego ogniwa paliwowego i stosunkowo małego systemu magazynowania energii z akumulatora (BESS) jest wtedy wystarczające, aby sprostać całkowitemu zapotrzebowaniu na moc na pokładzie i obciążeniach szczytowych żurawia.
Jest to drugi projekt wodorowej jednostki hybrydowej Ulsteina po statku wsparcia konstrukcyjnego SX190.
- Ta sama filozofia projektowa, jak w przypadku naszego pierwszego projektu SX190 napędzanego wodorem, zaowocowała znacznie bardziej atrakcyjnym uzasadnieniem biznesowym w przypadku zastosowania na statku do instalacji turbin - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający biura projektowego Ulstein w Rotterdamie.
- Hybrydowy system wodorowy konstrukcji ULSTEIN J102 został opracowany w taki sposób, aby przyszłe osiągnięcia w technologii wodorowej można było łatwo zamontować na statku bez większych modyfikacji - powiedział Ulstein.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek