Norweski stoczniowiec i konstruktor statków Ulstein zaprezentował nowy projekt statku do instalacji turbiny wiatrowej, napędzanego wodorem (WTIV) - ULSTEIN J102.
Według Ulsteina jack-up może działać przez 75% czasu w trybie bezemisyjnym. Firma podała, że stosując łatwo dostępną technologię, dodatkowy koszt jest ograniczony do mniej niż pięciu procent całkowitych nakładów inwestycyjnych.
Większość nowych projektów jack-up zawiera hybrydowy system akumulatorowy oprócz zestawów generatorów diesla, z przyszłą opcją systemu ogniw paliwowych zasilanych wodorem.
System magazynowania energii o dużej mocy (BESS) ma jednak wady, takie jak duża waga i wysokie koszty. Nie jest to korzystne w przypadku konstrukcji WTIV, gdzie oszczędność masy jest niezbędna do optymalizacji zmiennego obciążenia pokładu, powiedział Ulstein.
- Dokładnie przeanalizowaliśmy cykl operacyjny WTIV i przyjrzeliśmy się zapotrzebowaniu na moc w różnych trybach pracy - powiedział Ko Stroo, kierownik produktu w Ulstein.
- Analiza ta wykazała, że ok. 75% czasu WTIV znajduje się w pozycji podniesionej, wykonując operacje dźwigowe. Użycie połączenia wodorowego ogniwa paliwowego i stosunkowo małego systemu magazynowania energii z akumulatora (BESS) jest wtedy wystarczające, aby sprostać całkowitemu zapotrzebowaniu na moc na pokładzie i obciążeniach szczytowych żurawia.
Jest to drugi projekt wodorowej jednostki hybrydowej Ulsteina po statku wsparcia konstrukcyjnego SX190.
- Ta sama filozofia projektowa, jak w przypadku naszego pierwszego projektu SX190 napędzanego wodorem, zaowocowała znacznie bardziej atrakcyjnym uzasadnieniem biznesowym w przypadku zastosowania na statku do instalacji turbin - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający biura projektowego Ulstein w Rotterdamie.
- Hybrydowy system wodorowy konstrukcji ULSTEIN J102 został opracowany w taki sposób, aby przyszłe osiągnięcia w technologii wodorowej można było łatwo zamontować na statku bez większych modyfikacji - powiedział Ulstein.
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek