Windward wykrył w ostatnim czasie liczne przypadki zagłuszania sygnału GPS w nowej lokalizacji w porcie Nachodka. To oznacza wzrost o 30% celowych zakłóceń systemów nawigacyjnych statków w całym regionie w sierpniu. Na Bałtycu odnotowano dwie strefy, w których zagłuszanie sygnału GPS przekierowuje informacje o pozycji statków w kierunku lądu. Najczęściej ma to miejsce wokół portu w Kaliningradzie i w pobliżu Primorska.
Polityka prezydenta Donalda Trumpa przeciwko operatorom statków wyprodukowanych w ChRL może sprawić, że do doków stoczni Republiki Korei napłyną nowe zamówienia. Analitycy VesselsValue ustalili, że do marca 2025 r., wartość zamówień przemysłu stoczniowego Korei Południowej przekroczyła już 138 mld dolarów. Dominują statki z sektor LNG. Wartość portfela zamówień oszacowano na 71,3 mld dolarów. Jest to około 52% całkowitej wartości zamówień Korei Południowej.
Losy brytyjskiej firmy Core Power i jej innowacyjnego rozwiązania dla sektora morskiego śledzimy od 2019 roku. W ostatnich tygodniach firma osiągnęła kamień milowy finansowania w wysokości 100 milionów dolarów na rozwój nowej technologii jądrowej dla przemysłu morskiego.
Dziewięć instytucji z Korei Południowej chce wspólnie opracować i wprowadzić na rynek statki handlowe napędzane małymi modułowymi reaktorami jądrowymi (SMR).
Mediterranean Shipping Company (MSC) w ciągu ostatnich 22 miesięcy kupiło aż 207 używanych statków. Firma chce w ten sposób porzucić konieczność czarterowania jednostek.
Jak pokazują statystyki ostatnich tygodni ilość złomowań statków na świecie zaczęła wreszcie wzrastać. Wolumeny statków przekazywanych do okrętowego recyklingu nie są jednak oszałamiające. Jak pokazują statystyki średnia spadków złomowań dla całego świata wynosi 2%, przy czym mocno tracą tradycyjne azjatyckie lokalizacje na rzecz innych. Sprzyjają temu rekordowe ceny stali (w Bangladeszu oferuje się aktualnie cenę 580 USD za tonę statku pustego).
Trudne i skomplikowane wydarzenia roku 2020 skłaniają do podsumowań, ale również i prognoz na 2021. Wielu analityków różnorodnych rynków uważa, że powstały podstawy do odbudowy światowej gospodarki i to ma mieć właśnie miejsce w przyszłym roku. Równocześnie zintensyfikuje się transformacja gospodarki, co ma miejsce już w zasadzie teraz.
Prezentujemy najnowszy przegląd aktywności morskich na rynkach globalnych autorstwa MGMiŻŚ.
Indeks ClarkSea spadł o 27% w ujęciu tydzień do tygodnia do 13 122 USD/dzień, co stanowi najniższy poziom od końca lutego. Średnia w bieżącym roku wzrosła o 56% w ujęciu rok do roku.
Koncern Shell podpisał umowy na czarter czternastu nowych tankowców napędzanych LNG, w celu dekarbonizacji żeglugi.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem